רוצים לעבוד באירופה בצורה חוקית? אתם צריכים אזרחות פורטוגלית

גבולות פתוחים בין מדינות העולם, זהו החזון של העידן הנוכחי. אבל למרות שהעולם נחשב לגלובלי, כפר קטן המשותף לכולם, בכל זאת, זה לא תמיד מדויק. בתור תיירים, אין שום בעיה להגיע מתי שרוצים, לכל מדינה באירופה. אבל בכדי לעבוד, אי אפשר פשוט לקנות כרטיס טיסה לכיוון אחד. מי שרוצה לעובד באירופה בצורה חוקית ולגיטימית, בלי להסתבך, צריך אזרחות פורטוגלית. למה דווקא פורטוגלית? נשמח להסביר.

דרכון שמכניס אתכם לאיחוד

לפני שנמשיך, הרשו לנו להסביר שבאופן עקרוני, דרכון פורטוגלי לא "שווה" יותר מאשר כל דרכון אירופאי אחר. אף אחד לא ימליץ לכם, אם במקרה יש לכם דרכון צרפתי, לעשות איזה מאמץ מיוחד בכדי לקבל גם אזרחות פורטוגלית. כל עוד האיחוד האירופאי נמצא בצורתו הנוכחית, כל דרכון, של כל מדינה באיחוד למעשה יכול לאפשר לכם לעבוד בצורה חוקית. נשים כמובן לב שיש מדינות באירופה שאינן שייכות לאיחוד ולכן אפילו האזרחים שלכם עשויים לעמוד בפני מגבלות שונות. הדוגמא הכי עדכנית לכך היא כמובן השינויים של הברקזיט. כלומר, אזרחי הממלכה המאוחדת (בריטניה) למעשה הצביעו כנגד הישארות באיחוד. יש לכך השפעה על היכולת לעבוד מחוץ לגבולות מדינתם, ככל חפצם וללא הגבלות. אחרי שאמרנו את כל זה, נבהיר כי פורטוגל מהווה חלק חשוב מהאיחוד האירופי. דרכון ואזרחות של מדינה זו מוכרים על ידי כל אחד ממנגנוני האיחוד האירופי המשותף.

כן, אבל למה דווקא פורטוגל?

בשלב זה, יתכן שאתם רוצים לעצור אותנו ולומר רגע אחד. כן, אזרחות פורטוגלית מכניסה אתכם להיות חלק מאזרחי אירופה. האזרחות הזאת בהחלט מאפשרת לכל המחזיק בה לעבוד כחוק, באירופה בכל משלוח יד. אפשר ללא כל בעיה להקים עסק כחוק, כל עוד הוא רשום, לגיטימי וחוקי. אם כן, למה מכל המדינות באירופה, לבחור דווקא בפורטוגל? מה, גרמניה או יוון לא בתמונה? התשובה מאוד מאוד פשוטה. באקלים הנוכחי, החלטתה של ממשלת פורטוגל עדיין בתוקף. אותה החלטה שמקנה הטבות משמעותיות והקלות עבור יהודים, שרוצים לקבל את האזרחות המקומית.

פעם מגורשים, היום שוב אזרחים

על מנת לקבל אזרחות אירופאית באדיבות ממשלת פורטוגל, מעט חזרה על שיעורי ההיסטוריה. בערך באותה התקופה שבה כריסטופר קולומבוס יצא למסע שהוביל אותו לעולם החדש (לימים, ארצות הברית), החליטו בתי המלוכה של ספרד ושל פורטוגל, לנקוט יד קשה ולא הוגנת כנגד יהודי מדינותיהם. מה שהוכר לימים כגירוש ספרד ולאחר מכן גירוש פורטוגל יצא לדרך. המוני יהודים נאלצו לעזוב את מולדתם ולהגר בכפיה. החלופה הייתה המרת דת ורבים לא הסכימו לכך.

אבל ההיסטוריה היא גלגל ומה שהיה בעבר, הולך ומשתנה, ולובש צורה אחרת. ממשלת פורטוגל הנוכחית החליטה לאפשר לצאצאי המגורשים לשוב למולדתם האירופאית. כלומר, כל מי ששייך למשפחת מגורשים, מלפני מאות שנים, יכול במסלול הזה לקבל אישור לעבודה חוקית בכל אירופה. לפי הקריטריונים הנוכחיים, אין שום צורך אפילו לדבר פורטוגזית באופן שוטף (או בכלל). אפילו אין דרישה למגורים לתקופת מינימום בפורטוגל או במדינה אחרת. אלו תנאים מאוד מקלים לקבלת דרכון ואזרחות.

על מנת לקבל את האזרחות יש להמציא סימוכין לכך שמשפחתכם גורשה מפורטוגל. ניתן לעשות זאת על ידי בניית עץ יוחסין גנאלוגי. ניתן להיעזר בשם המשפחה שהיה מאפיין חזק מאוד של רבים מהמגורשים. גם הקהילה היהודית הנוכחית יכולה לספק אסמכתא שתאפשר לקבל את האזרחות. ובשורה התחתונה, לאחר שההליך הזה מושלם, פתוחה הדרך לעבודה באירופה. כחוק, וללא שום בעיה. לא מגבלות וללא סייגים.