עבודת שורשים כתנאי להוצאת אזרחות פורטוגלית

רוצים להוציא אזרחות פורטוגלית? הגעתם למקום הנכון. המשרד שלנו יכול ללוות אתכם לכל אורך התהליך ולהשיג עבורכם את הדרכון הנחשק.

בשנים האחרונות ממשלת פורטוגל מאפשרת לצאצאי מגורשי ספרד להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית, וזאת בניסיון לתקן את עוולות ההיסטוריה.

מאז ועד היום "תותי אשבל" משרד עורכי דין, עוזר לאלפי ישראלים לדרוש את מה שמגיע להם.

לפני יותר מ-500 שנה הקהילה היהודית בפורטוגל היוותה כ-10 אחוזים מכלל אוכלוסיית המדינה עד שרבים מאנשיה גורשו באכזריות.

אם אתם או אחד מבני משפחתכם זכאים לדרכון פורטוגלי, אל תהססו- פנו אלינו עוד היום וקבלו מאיתנו בדיקת זכאות בחינם.

במאמר הזה נדבר על שלבי התהליך השונים בדרך לדרכון הפורטוגלי, ולמה עבודת השורשים כל כך חשובה.

תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי

יש שלבים בהוצאת דרכון פורטוגלי שאותם תצטרכו לעבור. ממשלת פורטוגל לא מחלקת דרכונים לכל אחד שמבקש, אלא מתייחסת בשיא הרצינות לכל בקשה. רק אם תעמדו בכל הקריטריונים תהיו זכאים לדרכון, ולכן חשוב שעורך דין מוסמך ילווה אתכם בתהליך.

אז בואו ניגש לעניין:

הכל מתחיל בבדיקת הזכאות. סביר להניח שאם יש לכם שורשים באחת מהמדינות הבאות אתם זכאים: יוון, תורכיה, מרוקו, אלג'יר, הולנד, סוריה, מצריים. חשוב לציין שזו לא הרשימה המלאה, אותה תוכלו למצוא באתר.

כמובן שהזכאות לא מתבססת רק על שם המשפחה שלכם ועל השורשים, בשביל לקבוע את זה באופן מדויק תצטרכו לעשות עבודת שורשים.

בשביל שיהיה לכם רקע כללי- קיימות בפורטוגל שתי קהילות יהודיות מרכזיות: אחת יושבת בליסבון ואחת בפורטו. ממשלת פורטוגל הטילה על שתי הקהילות את האחריות לקבוע מי מהיהודים זכאי להגיש בקשה ומי לא. משמע, מי נחשב לצאצא מגורשי ספרד ומי לא.

אחרי שנבצע לכם בדיקת זכאות, השלב הבא יהיה לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים שמוכיחים את הזיקה שלכם ליהדות פורטוגל, ולהגיש אותם לחתימת הקהילות היהודיות.

לצורך הפקת המסמכים דרושה עבודת שורשים מעמיקה. אבל תנו לנו להרגיע אתכם- אנחנו נתעסק בשבילכם עם כל המסמכים, ונהיה אחראים להפיק אותם ולהגיש אותם לידי הקהילות היהודיות עבורכם.

נחסוך לכם זמן והתעסקות מיותרת. ויותר מזה, במידה ונמצאתם זכאים אבל הקהילות היהודיות לא חתמו על המסמכים שלכם, תקבלו מאיתנו את כל כספכם בחזרה. אבל אם להיות כנים, זה אף פעם לא קרה במשרד שלנו.

אם הקהילות חתמו על המסמכים שלכם, השלב הבא יהיה להגיש בשמכם בקשה רשמית לממשלת פורטוגל, ואתם תתקרבו עוד צעד לעבר האזרחות האירופאית.

חשוב לציין שכל התהליך מתחילתו ועד סופו אורך בממוצע שנה וחצי.

תנאי הסף לקבלת אזרחות פורטוגלית

ועכשיו אחרי שקיבלתם מספיק רקע כללי, בואו נדבר על תנאי זכאות לדרכון פורטוגלי, יש הרבה מה להגיד בנושא.

בעבר מגורשי ספרד יכלו להגיש בקשה לקבלת דרכון ספרדי, התנאים שממשלת ספרד הציבה היו מבחני שפה והיסטוריה.

ממשלת פורטוגל דורשת ממבקשי הבקשה תנאי מקלים לגמרי- להיות מעל גיל 18, ללא עבר פלילי, ולהחזיק במסמכים חתומים על ידי הקהילות היהודיות.

העניין הוא שממשלת פורטוגל כל הזמן מכנסת ועדות ודנה באפשרות להקשיח את התנאים. עשרות אלפי ישראלים כבר הגישו בקשה, נמצאים בעיצומו של התהליך, וחלקם כבר קיבלו אזרחות פורטוגלית.

צפוי שממשלת פורטוגל תקשיח את התנאים ואפילו תדרוש תקופת מגורים במדינה, זה לא מופרך. ואולי היא גם תבטל את האופציה להגיש בקשה בעתיד.

זאת הסיבה שאנחנו ממליצים לאנשים זכאים לא להתעכב.

איך בודקים זכאות?

כדי לבדוק את הזכאות שלכם התחילו כאן: "אזרחות פורטוגלית רשימת שמות משפחה". חפשו במאגר את שם המשפחה שלכם. אם לא תמצאו אותו, אל תילחצו- פשוט הרימו לנו טלפון ונוכל לבצע בשבילכם בדיקת זכאות ללא עלות.

נשמח לעמוד לרשותכם ולעזור לכם לקבל דרכון פורטוגלי, אנחנו מאמינים שזאת זכותכם ההיסטורית וכדאי שתנצלו אותה לפני שיהיה מאוחר. יש לדרכון הפורטוגלי יתרונות רבים. אם תרצו, תוכלו לקבל עוד מידע מקיף באתר שלנו.