תוך כמה זמן תוכלו לקבל את הדרכון הפורטוגלי שלכם?

להוציא דרכון נוסף יכול להיות תהליך הרבה יותר קצר מכפי שתיארתם לעצמכם. כדי שזה יקרה מהר יחסית, כדאי להבין איך זה קורה, על ידי ההקלות שהנהיגו שלטונות פורטוגל. איך זה עובד והאם הדרכון יוכל להיות שלכם עוד השנה – כל מה שצריך לדעת.

לחכות שנים? מסתבר שלא

אם חשבתם אי פעם על האפשרות להוציא דרכון נוסף, כיום יש אפשרות להנפיק דרכון פורטוגלי בתנאים מקלים. ניתן להצביע על דרכון פורטוגלי יתרונות רבים. למשל, לא צריכים לוותר על האזרחות הישראלית. אפשר ללמוד, לעבוד, לטייל או לעשות עסקים בכל אירופה וברבות ממדינות העולם. תנועה חופשית בלי ויזה ואפילו כניסה לארה"ב בלי צורך באשרה.

חשוב לציין כי השלטונות הפורטוגליים לא מתחייבים על פרק זמן שבו הטיפול מתחיל ונגמר. יחד עם זאת, מניסיון של השנים האחרונות עולה כי אם פועלים נכון, אפשר לקבל את הדרכון בתוך פחות או יותר שנתיים. נדגיש – אם באמצע התהליך מתברר שמשהו לא טופל כמו שצריך, החסרתם מסמך, לא הגשתם פירוט כמו שצריך, זה יכול לעכב (אפילו מאוד). אם איש מקצוע כגון עורך דין, שמתמחה בבניית תיק בקשה לדרכון מלווה אתכם, הדברים יתקדמו במקצועיות וללא תקלות. אין שום סיבה להתמודד לבד, לטעות בגלל הבדלי שפה או מנטליות או לא להגיש את המסמכים הנדרשים.  

בניית תיק בשילוב הקהילה המקומית

אזרחים זרים שרוצים לקבל את הדרכון הפורטוגלי צריכים לעבור תהליך של שנים ארוכות. הדבר נובע מכך שלא מקבלים אזרחות אלא צריך לחיות במדינה כמה שנים בתור תושבים זמניים, לפני שמגישים בקשה לאזרחות קבועה. כיום, עקב תקנות מיוחדות, ניתן להוציא אזרחות פורטוגלית ליהודים מבלי שצריך להתגורר במדינה לפרק זמן מסוים. זאת אומרת, שאפשר לטפל במרבית התהליך מישראל ואם הכל מאושר, מקבלים את האזרחות במסלול מהיר (ללא מעמד של תושבות קודמת).

עורך דין שמסייע בהגשות בקשה ובניית תיק למועמדים לאזרחות, מסביר כי צריך לפעול נכון גם בשלבים המקדימים. לדוגמא, טיפול מיטבי מול קהילת יהודי פורטוגל בפורטו. עו"ד שהגיש עד כה בקשות רבות וצבר ניסיון בנושא, מכין תיק בקשה מבוסס ונכון, עם כל התשתית המפורטת בפנים. במידה והקהילה היהודית מאשרת זיקה בין מבקש האזרחות לקהילת יהודי פורטוגל העתיקה, המרחק אל הדרכון מתקצר וההצלחה היא די וודאית.

לא ליפול בגלל קשיי שפה

כיום יהודים יכולים להשלים הוצאת דרכון פורטוגלי מהר יותר, משום שאין צורך בידיעת השפה. בניגוד למקובל בספרד, התהליך לא מחייב בחינת ידע בפורטוגלית או ידיעת החוקה. כך, אנו מדגישים, במסלול המיוחד ליהודים. אולם, שימו לב שבהגשת הבקשה יש לא מעט הנחיות בפורטוגלית וגם צריכים למלא מסמכים ולמסור תרגומים נוטריונים במידת הצורך. עורך דין שילווה אתכם בתהליך יוודא שלא יהיו עיכובים ותקלות בגלל קשיי שפה.

כתובת אחת לכל התהליך

בניית תיק בקשה לאזרחות זה לא דבר פשוט. לעיתים יש צורך להכין פירוט רקע משפחתי, לצרף מסמכים מתורגמים, לפרט זיקה לפורטוגל, לשלם אגרות, לעקוב אחר סטטוס הבדיקה ולפעמים להוסיף פרטים על פי דרישה. על מנת לטפל בכל מה שצריך לקבלת אזרחות פורטוגלית מול כתובת אחת, תוכלו לפנות לעורך דין המתמחה בהשגת אזרחות פורטוגלית או ספרדית. מאותו רגע, יש לכם כתובת אחת שמטפלת עבורכם בתהליך ומונעת עיכובים. אם מישהו מבטיח לכם דרכון בתוך כמה חודשים ועוד השנה, זה לא סימן טוב אלא דווקא הבטחה ללא כיסוי. לעומת זאת, טיפול מדויק, אמין ומהיר בדרך לדרכון, זה בהחלט אפשרי.