תחומים בהם חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין

בכלי התקשורת ובסדרות עלילתיות מרבים להציג את עורכי הדין שעוסקים בפלילים. אין ספק כי כל מי שעומד בפני אישום פלילי צריך להיעזר בעורך דין אבל מרבית עורכי הדין עוסקים למעשה בנושאים אחרים. כעת, נציג כמה תחומים שבהם חשוב לכם להיעזר בשירותיו הטובים של עורך דין.

עורך דין לענייני משפחה

משפחה יכולה להיות עניין מורכב ורגיש. בצמתים מסוימים בחיים עלולות להתעורר מחלוקות בנושאים משפחתיים או שרוצים ליצור וודאות לדור הבא (לילדים או לנכדים). לכן, בתחומים משפחתיים שונים חשוב, נכון וראוי להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה. אם בני זוג מחיפה שוקלים להתגרש או שרוצים להגיע לפרידה מכובדת, צריך לפנות אל עורך דין מומלץ לגירושין בחיפה. במידה ורוצים להבטיח את הילדים מפני מחלוקות, צריך לפנות לעורך דין שיכין צוואה. לפני נישואין, אם יש רכוש שנצבר על ידי הגבר או האישה, כדאי להתייעץ בנושא של הכנת הסכם ממון או הסכם טרום נישואין.

עורך דין להשגת אזרחות נוספת

אנשים מתעניינים באזרחות נוספת מכל מיני סיבות. לדוגמא, בעלי אזרחות זרה יכולים ללמוד בחו"ל על בסיס מלגות לאזרחים. אם מוציאים דרכון זר אפשר לקבל זכויות מגוונות, ניתן להתגורר בחו"ל, לעבוד בחו"ל, להקים שם עסקים ועוד. בתחום זה, חשוב לפנות לעורך דין שמכיר את חוקי ההתאזרחות הרלוונטיים. לדוגמא, אם אתם רוצים דרכון אירופאי על בסיס שורשים פורטוגליים או ספרדיים, תפנו אל עורך דין דרכון פורטוגלי והוא יוכל לבדוק כיצד לממש את האפשרות הזאת. שימו לב שלא כל עורך דין שמכיר את חוקי האזרחות באירופה יוכל לסייע בהשגת אזרחות של המדינה הרלוונטית ביותר עבורכם. העדיפו עורך דין הבקיא באזרחות של המדינה הרצויה לכם ובדקו כי השיג לרבים מלקוחותיו את הדרכון מהסוג הזה.

עורך דין לרישום פטנטים

במידה ואתם יזמים או בעלי עסק ואתם מפתחים פטנט או רעיון בעל ערך מסחרי, נחוץ לכם עורך דין שבקיא היטב בתחום הזה. רישום פטנטים זה עניין מורכב מאוד והוא עשוי לכלול היבטים מקומיים (ישראלים) אך גם בין לאומיים. אם פטנט מסוים נרשם בחו"ל, זה עשוי למנוע מכם לרשום דבר דומה גם בארץ. כלומר, עורך הדין יבדוק עבורכם האם פטנט כשלכם עוד לא נרשם, האם מישהו החל בהליכי רישום או שכבר הקדימו אתכם. לאחר מכן יתבצע רישום במקומות הרלוונטיים. אלה יכולים להיות מדינות אירופה, ארצות הברית, המזרח הרחוק וכמובן ישראל.

תאונות ורשלנות

רשימה זו איננה ממצה את כל ההתמחות בעריכת דין. ישנם תחומים רבים נוספים שבהם עו"ד יוכל לסייע לכם. לדוגמא, אם הייתם מעורבים בתאונה או שנעצרתם על נהיגה בשכרות, עורך דין לענייני תעבורה יסייע לכם. במידה ואתם רוצים לתבוע בגין רשלנות, תצטרכו עורך דין שמתחה בתביעות מהסוג הזה.