דרכון אירופאי

דרכון אירופאי הוא ללא ספק זכות נהדרת לקבל הטבות רבות אותם יכולים לקבל רק אנשים המחזיקים ברשותם אזרחות אירופאית. התנאי לקבלת דרכון אירופאי, הוא בראש ובראשונה החזקת אזרחות שהוא תהליך מורכב יותר מאשר הוצאת הדרכון. החזקת דרכון אירופאי מאפשר לבעליו מגוון זכויות כמו – לגור באופן קבע במדינה הספציפית, לעבוד במדינות החברות באיחוד האירופאי לבצע עסקאות נדל"ן, ללמוד ללא תשלום באוניברסיטאות ברחבי אירופה או במחירים מוזלים בהרבה יותר ממוסדות הלימוד בארץ ולעבור בחופשיות רבה בין 27 המדינות החברות באיחוד האירופאי.

מיהן המדינות החברות באיחוד האירופאי?

בשנים האחרונות יותר ויותר מדינות הצטרפו לאיחוד האירופאי, מה שמאפשר זכויות רבות למחזיקים בדרכון אירופאי ואפשרות לנוע ממקום למקום ברחבי אירופה ללא שום בעיה. המדינות אשר חברות באיחוד האירופאי הן: בולגריה, בריטניה, צרפת, גרמניה, אירלנד, הולנד, בלגיה, לוקסמבורג, יוון, איטליה, מלטה, לטביה, הונגריה, ליטא, אסטוניה, שבדיה, אוסטריה, פינלנד, פורטוגל, ספרד, דנמרק, רומניה, קפריסין, צ'כיה, פולין, סלובקיה וסלובניה.

למעשה, כל מי שזכאי לקבל דרכון ואזרחות אירופאית יכולים לקבל הטבות רבות במדינות הללו, כך שאנשים רבים פונים לשגרירויות כדי להוציא אזרחות אירופאים ולאחר קבלתה הם מוציאים בקלות רבה דרכון אירופאי. כאן ניתן לראות רשימה של שמות משפחה של יהודים הזכאים לדרכון פורטוגלי או ספרדי. חשוב לציין כי הוצאת אזרחות פורטוגלית ליהודים לצורך קבלת דרכון פורטוגלי, הוא לא עניין של מה בכך ודורש בירוקרטיה ארוכה ולעיתים גם מעט מפרכת עד לקבלת כל האישורים להוצאת הדרכון. לכן, טרם נגשים לשגרירות לצורך הוצאת האזרחות, חשוב להכין מראש את כל המסמכים הנחוצים כדי שלא תזדקקו לחזור שוב לצורך הבאת מסמכים נוספים.

סיוע בעורכי דין לצורך קבלת אזרחות

קבלת אזרחות במקרים מסוימים יכולה להיות מתישה ותהליך לא קל בכלל המלווה בבירוקרטיות וריצות רבות, ולעיתים אנשים מעט מתייאשים מהתהלך המפרך. לכן, יש לא מעט משרדי עורכי דין אשר מעניקים ללקוחותיהם שירות ליווי אישי לצורך הוצאת דרכון והם חוסכים להם את ההתעסקות מול הרשויות ומול השגרירות ואף במקרים שבהם יש צורך להציג מסמכים חתומים על ידי נוטריון הם מספקי זאת. משרדים אלו מכירים היטב את התהליך גם ששירות זה יוכל להועיל לכם רבות.

למאמרים נוספים, לחצו כאן