מידע לגבי קבלת אזרחות אירופאית

האם גם אתם יכולים לקבל אזרחות אירופאית, או שמדובר בתקוות שווא וחלום אספמיה? האם יש מסלולים מסוימים שאליהם כדאי לפנות, כדי להפוך את קבלת האזרחות הזאת לפשוטה יותר, במסלול שמסתיים בהצלחה? אנו מגישים לכם את המידע החשוב ביותר לגבי קבלת אזרחות אירופאית ומה שחשוב לכם לדעת.

בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים פועלים למימוש זכאותם ההיסטורית בכל הנוגע לקבלת אזרחות מאחת ממדינות האיחוד האירופי, לרבות, ספרד ופורטוגל. קבלת אזרחות מאחת מהמדינות הללו, מקנה באופן אוטומאטי למקבלי האזרחות גם זכאות לקבלת דרכון אירופאי המקנה למחזיקים בו מגוון רחב של יתרונות, כגון: מעבר חופשי בין מדינות האיחוד האירופי, כניסה לשטחי ארצות הברית ללא צורך בהנפקת ויזה, קבלת היתרי עבודה (ללא צורך בהגשת בקשה מיוחדת לצורך כך) בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, אפשרות לביצוע עסקאות סחר ונדל"ן במדינות האיחוד השונות, אפשרות לקבלת מלגות לימודים במספר גדול של מוסדות להשכלה גבוהה במדינות האיחוד ועוד מגוון רחב של יתרונות. יתרונות אלו ונוספים הנלווים להחזקת דרכון פורטוגלי, מוענקים באופן אוטומאטי לכל אזרח/ית ישראלי/ת המסדירים את ענייניהם בכל הנוגע לקבלת אזרחות אירופאית מאחת ממדינות האיחוד.

על רקע הרבה פרסומים חלקיים, מוטים או לפעמים מטעים, החלנו להציג כאן מידע חשוב ובדוק אודות אזרחות אירופאית. נדבר למשל על הזכאות לדרכון האירופאי. נבין על המשמעות של קבלת אזרחות מספרד ומפורטוגל (יש דברים דומים ויש גם דברים שונים). נבין מהי התועלת שלכם בליווי מקצועי, של משרד עורכי דין המתמחה בטיפול באזרחות אירופית. כמו כן, נבין איזו הצעה מיוחדת יכולים להציע לכם עורכי דין שבטוחים ביכולתם לסייע לכם בתהליך הבירוקרטי, המסובך לעיתים (רמז – לא קיבלתם אזרחות, לא שילמתם!).

אזרחות אירופאית

בדקו זכאותכם כעת

זכאות לדרכון אירופאי

ביבשת אירופה יש דרכונים רבים. יש כמובן הבדלים בין דרכונים של המדינות השונות ועוד נזכור כי לא כל מדינות אירופה הצטרפו לאיחוד בתנאים שווים או באותו התאריך. מבחינת קורא שורות אלה, חלק גדול מהיבטים אלה לא ממש משנה. אך מה שמשנה זה הדבר הבא: רבים שואלים האם משנה איזה דרכון מקבלים, כלומר דרך איזו מדינה מקבלים את הדרכון. חשוב לדעת: הזכאות לדרכון אירופאי מותנית בקבלת אזרחות מטעם כל אחת ממדינות האיחוד האירופי, וזאת בהתאם לחוק האזרחות המונהג בכל מדינה ומדינה המשתייכת למדינות האיחוד האירופאי. מבחינה מעשית, יש מדינות שדרכן יותר קל לקבל דרכון ויש כאלה שמטילות יותר קשיים. כן, למרות שמדובר באותו האיחוד, מסתבר שלא כל המדינות מתנהלות אותו הדבר (גם אם רשויות האיחוד היו מעדיפות שתהיה אחידות רבה יותר).

יש כמה ממדינות אירופה שהן למעשה רלוונטיות במיוחד עבור אזרחים ישראלים שמביעים עניין אמיתי בקבלת אזרחות אירופאית. שימו לב לדבר הבא: בשנים האחרונות, תוקנו חוקי האזרחות בשלוש ממדינות האיחוד האירופי (רומניה, פורטוגל וספרד). התקנות החדשות המופיעות בחוקי האזרחות במדינות אלו, מאפשרות כיום לאלפי ישראלים לממש את זכותם ההיסטורית ולפעול לקבלת אזרחות רומנית, אזרחות פורטוגלית או אזרחות למגורשי ספרד וזאת במידה והם עומדים בתנאים השונים הנדרשים לצורך כך.

דגל האיחוד האירופאי

אזרחות אירופאית עם משרד עו"ד תותי-אשבל

לא כל מי שמציג את עצמו כ"מומחה" לקבלת אזרחויות זרות הינו באמת בעל קבלות. כאשר אתם רוצים וודאות בתוצאה, אתם חייבים לפנות לאיש מקצוע בעל ידע, אמינות ומחויבות לפונה. בקיצור, נחוץ לכם עורך דין שילווה אתכם בנושא חשוב זה. אז למי אתם יכולים לפנות? עורכת הדין אשבל עומדת לרשותכם.

במשרד עו"ד תותי אשבל אנו נסייע לכם לקבל במהירות וללא תקלות את הדרכון ואת האזרחות המיוחלת. הגיעו אלינו לפגישת יעוץ, לאחר פגישה זו נוכל להחליט בוודאות אם המסמכים הנדרשים, שם המשפחה ודוקומנטים נוספים אותם נבקש שתביאו יחד אתכם לפגישה, מספקים לצורך קבלת הדרכון. במידה והחלטנו להתקדם יחד, אתם מקבלים התחייבות לקבלת הדרכון – במקרה שלא נצליח לספק לכם את הדרכון והאזרחות האירופאית (לא קרה מעולם) אתם מקבלים החזר כספי מלא!

חקיקה ספרדית

בדקו זכאותכם כעת

הליך קבלת אזרחות ספרדית

ספרד הנמנית על אחת מ-28 מדינות האיחוד האירופי, מאפשרות למאות אלפי צאצאי מגורשי ספרד לבחון את זכאותם לקבלת אזרחות ספרדית ודרכון ספרדי למגורשי ספרד. הליך הזכאות מחייב את מגישי הבקשה לקבלת אזרחות ספרדית לעמוד בשלושה תנאים מרכזיים, האחד, המצאת הוכחה באמצעות מסמכים שונים היכולים להעיד על זיקה לספרד וקשר משפחתי לצאצאי מגורשי ספרד, השני, עמידה במבחן ידע בשפה הספרדית, והתנאי השלישי, עמידה במבחן ידע בכל הנוגע לתרבות הספרדית.

זכויות יוצרים לדרכון פורטוגלי

בדקו זכאותכם כעת

התמצית של הליך קבלת אזרחות פורטוגלית

גם בפורטוגל הונהגו במהלך השנים האחרונות מספר חוקים שונים שמטרתם הסדרת הליכי הבקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל. בניגוד לחוק הספרדי, הליך קבלת האזרחות הפורטוגלית איננו מחייב את קיומם של מבחני ידע בשפה ובמורשת הפורטוגלית וזכות זו מוענקת לכל אחד ואחת מביניכם שבאמצעות מסמכים שונים יכול להעיד על הוכחת קשר ליהודי פורטוגל. הוכחה זו חייבת להיות מעוגנת בקבלת תעודה המונפקת על ידי הקהילה היהודית פורטוגלית הפועלת בערים: ליסבון ופורטו, כאשר קבלת התעודה מאפשרת למעשה הגשת בקשה לקבלת אזרחות ודרכון פורטוגלי.

 

הליך קבלת אזרחות רומנית

מדינה נוספת מבין מדינות האיחוד האירופי המאפשרת לישראלים רבים לפעול למימוש זכאותם לקבלת דרכון אירופאי הינה רומניה. זכאות זו ניתנת עבור כל אחד ואחת מביניכם העומד בקריטריונים השונים לקבלת אזרחות רומנית, לרבות, כלל עולי רומניה אשר קיבלו אזרחות ישראלית בין השנים 1950 ל-1952, עולים מרומניה לישראל בין השנים 1964 ל-1966 וכל אזרח רומני אשר עלה לישראל לאחר 1971 מבלי לוותר על אזרחותו הרומנית.

 

מימוש זכאותם ההיסטורית לקבלת אזרחות אירופאית

על מנת לבחון את זכאותכם לקבלת אזרחות ספרדית, רומנית ו/או פורטוגלית, המקנה לכם באופן אוטומאטי זכאות לקבלת דרכון אירופאי למגורשי ספרד, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם לפנות לקבלת שירותיו של משרד עורכי דין תותי-אשבל המתמחה בליווי הליכי הגשת בקשות לקבלת אזרחות זרה. שירותיו המקצועיים של משרדנו, יאפשרו לכם לבחון את עמידתכם בתנאים השונים הנדרשים לצרכי קבלת אזרחות בכל אחת ממדינות האיחוד הנ"ל ובמדינות איחוד נוספות ובהתאם לכך לפעול למימוש זכאותכם לקבלת האזרחות.

למאמרים נוספים לחצו כאן