האם אפשר להוציא דרכון פורטוגלי ללא עורך דין מוסמך?

הוצאת דרכון פורטוגלי הוא תהליך שחשוב להקפיד לעשות אותו כמו שצריך. הוא דורש התעסקות רבה עם מסמכים, תרגומם לפורטוגזית, שליחה מסודרת לגורמים המוסמכים, וקיום קשרים רציפים עם בעלי הכוח לקבל את ההחלטה.

כשהכל הולך חלק, הצפי הוא שזה ייקח משהו כמו שנה וחצי (מיד תבינו את השתלשלות האירועים). אתם בטח מבינים שקבלת אזרחות ממדינה אחרת היא לא עניין של מה בכך. ממשלת פורטוגל בוחנת כל בקשה לעומק.

אין ספק שאתם יכולים להגיש בקשה בכוחות עצמכם, אבל בלי ליווי של איש מקצוע – הסיכויים נגדכם. ומעבר לזה, סביר להניח שעוד לפני שתתחילו להתעסק עם הקצה של הבירוקרטיה תתייאשו.

אם כך האלטרנטיבה המתבקשת היא לפנות לאיש מקצוע, אדם עם ניסיון שעזר כבר לאלפי ישראלים לקבל את מה שחפצו בו.

במאמר הזה נדבר על תהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי ותנאי היסוד שתצטרכו לעמוד בהם כדי להגיש בקשה.

אז בואו נתחיל!

תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי

כדי לקבל דרכון פורטוגלי תצטרכו לעבור כמה שלבים.

בהתחלה, יהיה עליכם לעשות בדיקת זכאות. למזלכם בדיקה כזאת ניתנת על ידי משרדנו ללא עלות.

לאחר שתימצאו זכאים, נוכל להתקדם. אחד הצעדים הכי קריטיים בתהליך הוא איסוף כל מסמך שיכול להוות אינדיקציה לכך שאתם צאצאים של מגורשי פורטוגל, תרגומו לפורטוגזית ושליחתו לגורמים המוסמכים. ושלא תטעו, זה אתגר גדול.

אתם מבינים, ממשלת פורטוגל הטילה על שתי הקהילות היהודיות שחיות בה לעיין במסמכים שנשלחים אליה ולקבוע מי רשאי להגיש בקשה. רק אם תקבלו את החתימה של אחת הקהילות היהודיות תוכלו לפנות באופן רשמי לממשלת פורטוגל.

אל תתבלבלו, הקהילות הן לא אלה שמקבלות את ההחלטה הסופית, אלא מהוות סוג של מסנן שני.

הבונוס בתהליך הזה הוא שאם נמצאתם זכאים בבדיקה אבל לא קיבלתם את האישור של הקהילות, תקבלו את כל הכסף שלכם בחזרה.

במידה וכן קיבלתם אישור, עכשיו מגיע הזמן להתחיל לבנות תיק משפטי חזק, ולהגיש את הבקשה הרשמית.

ממשלת פורטוגל תעיין בתיק שלכם ותקבע האם הבקשה שלכם אושרה או לא – במידה וכן, תצטרכו להגיע ליום סידורים קצרצר בשגרירות ובעתיד יישלחו אליכם התעודות הרשמיות (תעודת זהות עם מספר NIF ייחודי ודרכון פורטוגלי).

תנאי הבסיס שיש לעמוד בהם

הנה מאגר שתוכלו לחפש בו את השם שלכם: "דרכון פורטוגלי שמות משפחה". אין ספק שזה צעד ראשון חשוב. אחרי שיהודי פורטוגל גורשו ממנה, הם בחרו להתיישב במדינות כמו: עיראק, מרוקו, תימן, מצריים, לוב, תוניס, הולנד, יוון וכו'.

אם יש לכם שורשים באחת המדינות, קיים סיכוי גדול שאתם יכולים להוציא אזרחות פורטוגלית. ואם כבר מדברים על סיכויים, דעו שההערכה היא שלפחות חמישים אחוזים מהאוכלוסייה זכאים!

כל זה טוב ויפה, אבל בסופו של דבר יש תנאים בסיסיים שעליכם לעמוד בהם. עליכם להיות בגירים (מעל גיל 18), להחזיק באישור של אחת הקהילות היהודיות, ולהיות ללא עבר פלילי.

שימו לב שכרגע תנאי היסוד מאוד מקלים. כל הזמן מתקיימים דיונים בנושא הקשחת התנאים ואפילו נכנסו לתוקף שני חוקים שהולכים להקשות על התהליך עבור מבקשים חדשים. דבר אחד בטוח: גם אם בעתיד החוק יתבטל (ומסתמן שלשם אנחנו הולכים אז כדאי שתמהרו), כל עוד אתם נמצאים באמצע התהליך הוא לא חל עליכם.

הדרכון הפורטוגלי הוא נכס של ממש. הוא מקנה למחזיקים בו אפשרות להיכנס, לטייל, לגור ולעבוד בכל מדינה ברחבי אירופה. בנוסף, לימודים מסובסדים בצורה חלקית או מלאה על ידי המדינה בכל אוניברסיטה אירופאית. והדבר הכי חשוב: הוא יעבור אוטומטית גם לדורות ההמשך.

האם אפשר להוציא אזרחות פורטוגלית בלי עזרה של עורך דין?

השארנו בכוונה את הפסקה הזו לסוף כדי שתחליטו בעצמכם אחרי שאתם יודעים איך עובד התהליך.

אפשר להוציא דרכון פורטוגלי ללא עורך דין. זאת אומרת, אתם יכולים לנסות. אבל למה שתגרעו מהסיכויים שלכם להצליח?

כאן משרד עורכי דין תותי אשבל, נעים מאוד!

מאז שממשלת פורטוגל העבירה את חוק התיקון, הפקנו מסמכים, קיימנו קשרים עם גורמים מעבר לים, בנינו תיקים משפטיים שאי אפשר להפריך, ולבסוף עזרנו לאלפי ישראלים לקבל את הדרכון הפורטוגלי הנחשק.

אנחנו יכולים לעשות את אותו הדבר בשבילכם. אל תהססו, תרימו לנו טלפון עוד היום.