היתרונות של דרכון גרמני

לאור כמה שינויים מהותיים והחלטות דרמטיות בפסיקת בתי המשפט בגרמניה, גדל מאוד הסיכוי של ישראלים לעמוד בזכאות לקבלת דרכון גרמני. המדובר בעיקר בצאצאי גרמנים שנמלטו מהמדינה בשנות השלושים והלאה, במאה שעברה. הוסרו כמה וכמה מכשולים שעיכבו בעבר את קבלת הדרכון וכעת הוסרו מהדרך. את הקפיצה במספר הפונים לבירור הזכאות לקבלת הדרכון אפשר להסביר על ידי פירוט כמה מהיתרונות המרכזיים שדרכון זה מביא עימו.

טוב שיש דרכון נוסף

חלק נכבד מאלה שמתעניינים בקבלת אזרחות גרמנית כיום, לא בהכרח מתכוונים להשתקע שם, על כל פנים לא בקרוב. אבל התפיסה שיש עימה הרבה היגיון, גורסת שאף פעם לא מזיק שיש בבית דרכון נוסף. זו עוד אזרחות נוסף על זו הישראלית (שכן יש לזכור שהאזרחות הקודמת לא מתבטלת אלא נשמרת). הדרכון הזה יכול להקל על מחזיק האזרחות (ובמקרים מסוימים גם על צאצאיו), לבקר באירופה או להשתקע בה לתקופות שונות, בכל עת אשר ירצה.

דרכון גרמני? הוא גם אירופאי

גרמניה במידה רבה היא הקטר המוביל של אירופה. זו המדינה עם הכי הרבה כוח, עוצמה, תעשייה מפותחת, ייצוא וכן הלאה. אבל חשוב להבהיר כי מי שעומד בתנאי זכאות לדרכון גרמני, למעשה יכול לקבל במקביל גם דרכון אירופאי לכל דבר. המשמעות היא שעצם קבלת האזרחות פותחת את הדלת בפניכם או בפני בני משפחתכם, להשתלב ברוב מדינות היבשת ככל שתרצו. מכיוון שהעולם כיום הרבה יותר גלובלי מבעבר, ההזדמנויות שמקנה דרכון חזק של אירופה, הן כמעט בלתי מוגבלות.

מגורים בלי גבולות, תנאים סוציאליים נרחבים

מי שמחזיק דרכון גרמני, מחזיק למעשה באזרחות קבועה, לצמיתות. זו אזרחות שמאפשרת לעבור להתגורר באירופה, לטייל באירופה, לעבור בין מדינות בלי משמעות לגבולות, לתקופה קצרה או מתמשכת. אזרחי גרמניה יכולים להיכנס לארה"ב ולמדינות נוספות, ללא צורך בפרוצדורה מוקדמת של אישור ויזה. אבל מעבר לכך, האזרחות מקנה זכאות לקבלת תנאים סוציאליים נרחבים. מדובר על תנאים סוציאליים שמהם מהנדיבים יותר במדינות המערב.

להשתלב בכלכלה החזקה באירופה

נניח שאתם רוצים להקים עסק, לייבא, לייצא לקנות נכס באירופה או לפנות לשוק העולמי. גם כל אלה הם מהיתרונות הגדולים שמביא עימו הדרכון. יתרונות דרכון אירופאי כוללים את התשתית להשתלב בכלכלה החזקה באירופה, בין אם כשכירים ובין עם כעצמאים. זה יכול להתאים לאנשים שרוצים לראות עולם, לטייל בלי גבולות או לעבוד לתקופה מסוימת, בשוק האירופאי ובכל מדינה הקשורה לאיחוד. למותר לציין כי דרכון מסוג זה מקל על קניית בית מגורים כמו גם על כניסה לסביבה העסקית או החברתית גם במדינות רבות שמחוץ לאיחוד.

על פי כל הנתונים, הכלכלה החזקה באירופה ידועה גם באיכות החיים הגבוהה שהיא מציעה וגם בעלויות המחיה הזולות. שימו לב כי התעשייה הגרמנית היא אחת המובילות בעולם אך גם ענפים אחרים, לרבות הייטק, מסחר ושירותים מפותחים מאוד. אלה נקודות ראויות לציון, עבור בעלי משפחות או רווקים או רווקות, שמתכננים את עתידם לשנים הבאות.

יתרונות אקדמאיים – לימודים לסטודנטים

נסיים עם כמה דברים הרלוונטיים לסטודנטים של העתיד. השלטונות בגרמניה מעריכים עד מאוד את ערך ההשכלה והידע. על כך, הונהגו כללים שונים שמאפשרים לימודים גבוהים בחינם או בסבסוד נדיב בחלק ניכר ממוסדות הלימוד המובילים במדינה. בעלי דרכון מקומי, ולא משנה אם וותיק או חדש, זכאים להשתלב במערכת האקדמאית שהיא מהמובילות של אירופה ואף מהמובילות בעולם. אך מכיוון שהדרכון הינו גם דרכון אירופאי, אפשר להתקבל ללימודים גם מחוץ לגרמניה, בתנאים מקלים ושכר לימוד מופחת.