ידיעת השפה הספרדית

קיבלתם את הדרכון הספרדי המיוחל? זה הזמן לקבל החלטות

ישראלים רבים בשנים האחרונות מנצלים את הזכאות לדרכון פורטוגלי או זכאות לדרכון ספרדי שיש להם, אשר מעניק מגוון אפשרויות מגורים ומסחר בכל רחבי האיחוד האירופאי. למעשה, זה ידוע לרבים שממשלת ספרד מעניקה אפשרות של אזרחות ספרדית לצאצאי מגורשי ספרד, אך מה שלא ידוע, היא העובדה שצריך להוכיח ידע בסיסי בתרבות הספרדית. אז רגע לפני שמועד הזכאות עובר לו, הזמן לקבל החלטה בנוגע לעתיד שלכם.

כדאי ששם המשפחה שלכם יתאים לדרישות של ממשלת ספרד

שמות משפחה הם מפתח ייחודי לפיענוח ההיסטוריה הפרטית שלנו. במילים אחרות, ממש כמו ששם משפחה כגון טולדנו עשוי לרמוז על קרבה לעיר טולדו אשר בספרד, גם שמות כגון לופס או קלדרון עשויים להקנות יתרון בבקשה. על אף כל זאת, במידה ואכן יש קיים קשר אמיתי לספרד אין כל צורך להתרגש משם משפחה שונה. ברוב המקרים, הדבר נבע משינוי של המגורים וקבלה של שם הישוב בצפון אפריקה. משרד עו"ד תותי-אשבל מציג לפניכם את רשימת שמות משפחה של יהודים מגורשים הזכאים לאזרחות ספרדית או אזרחות פורטוגלית.

שפת הלדינו
שפת הלדינו של יהודי ספרד

מומלץ ללמוד ספרדית

אם אתם רוצים לקבל את הדרכון הנכסף, זהו ללא ספק הזמן לשקול לימודי ספרדית. למעשה, ללא הוכחת ידע נדרש בסיסי באחת השפות המדוברות בעולם קשה יהיה לקבל את האזרחות הספרדית. רק מי שייקח מספר קורסים בספרדית ויעמוד במבחן של שגרירות ספרד  (מבחןDELE ), יוכל להמשיך בתהליכים המשפטיים. יחד עם זאת, לאחר בדיקת התאמה במשרדנו לזכאות לדרכון פורטוגלי או ספרדי ומציאת התאמה, אתם תזכו לקבל את הדרכון גם ללא ידע נרחב בשפה הספרדית.

אין פטור מידיעה של התרבות הספרדית

אם אתם מכירים את כל היצירות של דאלי או פשוט מאוהבים במבנים של גאודי, המצב שלכם טוב. אם אתם צריכים פרשנות עבור המושגים שהוצגו זה עתה, כדאי לשקול לללמוד לימודי ספרדית – תרבותית. שימו לב שגם אם יש לכם את אילן היוחסין המתאים, אתם פשוט חייבים לשלוט בתרבות הקסומה של חבל הארץ היפה הזה. או לכל הפחות, לדעת את הדברים הבסיסיים בתחומי האמונות, ההיסטוריה והגאוגרפיה. שוב גם כאן מדובר בהמלצה שהרי משרדנו דואג לכל הנושאים הלוגיסטיים בדרך לדרכון הפורטוגלי הנכסף.

צריכים לתרגם את כל המסמכים לספרדית

חשוב לזכור שהבירוקרטיה הספרדית הינה שונה בהרבה מאשר אצלנו וכי חשוב שתתרגמו את כל המסמכים הרלוונטיים לספרדית (לעיתים גם לקטלאנית). במידה ויש לכם אילן יוחסין אשר כולל תעודות פטירה או רישומי נישואין, ההליך עשוי להיות מעט מהיר יותר. במידה שלא, כדאי להתאזר בסבלנות ולבחור בצוות עורכי דין שיעניקו לכם ליווי משפטי ברמה גבוהה ויהיה איתכם לאורך כל הדרך. למזלכם, למשרדנו קשרים רבים עם הגורמים הבירוקרטיים הפורטוגליים לכל נושא האדמיניסטרציה הנדרשת לקבלת הדרכון הפורטוגלי.

חקיקה ספרדית
חקיקה בספרד על זכויות יהודי ספרד

זה קריטי שיהיה לכם נציג כאן ושם

אם אכן מגיעה לכם אזרחות ספרדית, זה קריטי שתקבלו ליווי משפטי הן בארץ והן בחו"ל. למעשה, ההמשך של הטיפול בבקשה שלכם ידרוש הצהרת אמיתות בפני נוטריון ספרדי ,כך ששווה שיהיה לכם שם וטלפון ישראליים וספרדים שיכולו לעזור לכם בתיווך. ניסיון עצמאי להוציא דרכון ספרדי עלול להיות מועד לכישלון משום שהנציגים הספרדים לא יהיו סלחניים לטעויות דוקומנטריות רבות.

דרכון פורטוגלי עם משרד עו"ד תותי-אשבל

ישראלים רבים שזכאים לדרכון פורטוגלי, למעשה ישנם מיליונים מתוכנו הזכאים לקבל את הדרכון השייך לאיחוד האירופאי ובאמצעות כך אנו הישראלים זכאים להטבות רבות, כגון: לימודים ללא עלות, מעבר בין מדינות האיחוד, כניסה לארה"ב ללא צורך בהנפקת ויזה ויתרונות רבים נוספים. לבדיקת זכאות כדאי לפנות למשרד עורך דין המתמחה בתחום. לרוב הפרמטרים הנדרשים יהיו: להיות יהודי מעל גיל 18, ללא עבר פלילי עם הוכחת זיקה למגורשי צאצאי ספרד ופורטוגל. הוכחת הזיקה נעשית ע"פ שמות המשפחה יהודיים שמקורם ביהדות ספרד, מדינות מוצא ועוד.

לחצו לבדיקת זכאותכם