מדוע כדאי להוציא אזרחות פורטוגלית השנה

אם אפשר ללמוד משהו ממה שקרה כאן בשנים האחרונות, זה שקבלת אזרחות מפורטוגל איננה טרנד שנעלם. גם ב-2020 צפויים הרבה מאוד ישראלים ובכלל, יהודים מהעולם, להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית. למה זה טוב, למה דווקא עכשיו והאם כדאי להזדרז? הרבה סוגיות מעניינות את הציבור, נשתדל לענות על הכל בקיצור.

מהר לפני שייגמר, האם זו ההזדמנות האחרונה?

קל מאוד להתרגל למציאות שבה ישראלים רבים עומדים בקריטריונים המקלים, לקבל אזרחות פורטוגלית. אבל לא כולם מסכימים עם הטענה שהדברים לא ישתנו. יתכן מאוד שהתקנות שמגדירות הקלות ליהודים שהם בני משפחות מיוצאי פורטוגל לקבלת אזרחות יסתיימו בהמשך הדרך. אמנם קשה להעריך אם ועד כמה ימשיכו להאריך את התוקף, אבל אם וכאשר זה יקרה, יישאר רק דבר אחד. להצטער. אז מי שלא רוצה לבכות על חלב שנשפך, פשוט יפנה לעורך דין שמתמחה בנושא זה ויבדוק לגבי זכאותו האישית.

אזרחות פורטוגלית כדי לטייל בעולם בלי גבולות

כל מי שיגיש בקשה ויקבל את האזרחות מטעם ממשלת פורטוגל למעשה יחזיק בכיס דרכון מאוד משמעותי. זהו הדרכון שמקנה למעשה אזרחות אירופאית לכל דבר. עבור חובבי טיולים שרוצים לראות עולם, יש לכך משמעות מאוד ברורה. זוהי הדרך לראות עולם ולטייל בלי גבולות. עם דרכון מסוג זה בכיס, אפשר להגיע לאין ספור מדינות, בהליך מזורז, לפעמים בלי צורך בכלל בשום ויזה. מלבד זאת, למעשה האזרחות מקנה את כל הזכויות, כפי שיש לכל אזרח ואזרח באחת מכל 27 המדינות החברות כיום באיחוד.

כדי שאפשר יהיה ללמוד בחו"ל, במחיר מצחיק

אפילו אם אין שום כוונה להתגורר באירופה לכל החיים וגם אם אין שום רצון לחרוש את כל מדינות העולם, עדיין אזרחות פורטוגלית מהווה נכס של ממש. בזכות האזרחות הזאת יכולים ישראלים מן המניין להירשם ולהגיש בקשה ללימודים במאות רבות של מוסדות לימודים נחשבים. זאת ועוד, בהרבה מוסדות לימודים כאלה מעניקים הקלות מאוד מרשימות לאזרחים מקומיים. כלומר, אפשר ללמוד במחיר מצחיק. לפעמים אפילו בחינם ועם מלגות מיוחדות שאין בשום מקום אחר (למי שלא מוגדר כאזרח). זהו עולם אחר, תרתי משמע, ביחס ליוקר ההשכלה בארץ. ומי שרוצה להגיש בקשה ללימודים בפקולטות הנחשבות, זהו צעד חשוב בכיוון הנכון.

רילוקיישן, עבודה ועסקים

אלה שכבר הגישו בקשה בעבר וסיימו את הליך האזרחות בפורטוגל, מספרים כי לשמות המשפחה המקוריים יש הרבה משמעות. דרכון פורטוגלי שמות משפחה, זאת אומרת שכך אפשר בעצם להראות, לצד סימנים אחרים, איזו משפחה מוצאה מפורטוגל או מספרד השכנה. אבל מדוע שאנשים ירצו בזה? אם הסיבות שמנינו עד כה לא מספקות אתכם, אולי יעניין אתכם הדבר הבא. האזרחות הזאת מאפשרת להסדיר רילוקיישן יחסית בקלות. אפשר בצורה כזאת לעבוד לפרק זמן רצוי, בחו"ל, בהמון המון מדינות. ואפילו לא מדובר רק באירופה. יש הסדרים גם עם מדינות מחוץ לאיחוד, שמאפשרות עבודה כחוק, בשלל עיסוקים. אז מי שרוצה להרוויח משכורת יפה במט"ח ובלי קומבינות, גם זהו הצעד שמוביל לכך. ואגב, גם למשקיעים ואנשי עסקים יותר קל, לפעול, לקדם, להתקדם ולהצמיח עסקים כאזרחי העולם הגדול.

פשוט, כי אפשר בלי לוותר על האזרחות הישראלית

יתכן שאתם מתלבטים ומודאגים, כי אתם אוהבים את ישראל ולא רוצים לוותר על הדרכון. ואכן, מרבית האנשים שמוציאים אזרחות פורטוגלית אוהבים בלב ונפש את הכחול ואת הלבן. אז נדגיש, כי אין שום צורך לוותר על האזרחות. לא על פי התקנות שמעניקות הקלות של ממש ליהודים יוצאי פורטוגל.