מהם התנאים לקבלת דרכון פורטוגלי?

הוצאת אזרחות פורטוגלית ליהודים אפשרית היום, בהינתן שמגישי הבקשה עומדים בקריטריונים שקבעו המוסדות בפורטוגל.

בשנת 2019 ממשלת פורטוגל ביצעה תיקון חוק והודיעה שהיא פותחת את שעריה בפני יהודים שנחשבים לצאצאי מגורשי ספרד. מאז, מאות אלפי ישראלים כבר הגישו בקשה רשמית, ועשרות אלפים כבר מחזיקים ביד את הדרכון הפורטוגלי הנחשק.

במאמר הזה נדבר על היתרונות של הדרכון הפורטוגלי, התנאים לקבלתו ושלבי התהליך השונים.

 

היתרונות של הדרכון הפורטוגלי

 

דרכון פורטוגלי מגיע עם יתרונות רבים. לא סתם הוא הפך ליעד נחשק בקרב עשרות אלפי ישראלים. אגב, הוא נחשב לדרכון אירופאי לכל דבר ועניין.

במדינה כמו שלנו, יש המון אי ודאות, אין לדעת מה צופן העתיד. הדרכון הפורטוגלי הוא סוג של רשת ביטחון, עצם ההחזקה בו מרגיעה.

בנוסף, כל מדינה באירופה תקבל אתכם בלי שתצטרכו להוציא ויזה מיוחדת. גם ארצות הברית! והדבר יחסוך זמן המתנה יקר בשגרירויות השונות.

כל אזרח אירופה זכאי ללימודים גבוהים, מסובסדים בצורה חלקית או מלאה על ידי המדינה, בכל אחת מהאוניברסיטאות הנחשבות באירופה. ולכל זה מתלווים גם תנאי קבלה מקלים.

עם אזרחות פורטוגלית תוכלו לעבוד ולגור בכל מקום ברחבי אירופה. כמו כן, אם אתם אנשי עסקים תוכלו להעתיק את הפעילות העסקית לגבולות פורטוגל ובכך להנות מהטבות מס ותוכניות ממשלתיות שמטרתן לעזור לעסקים לשגשג.

ואם כל אלה לא מספיקים, דעו שהדרכון הפורטוגלי נחשב לנכס של ממש. הזכאות עוברת אוטומטית לדורות הבאים שלכם. בני ובנות הזוג שלכם יהיו זכאים לאזרחות גם הם (גם אם אין להם זיקה) תחת תנאים שונים ובחסות הסדר איחוד משפחות.

 

מהם התנאים לקבלת דרכון פורטוגלי?

 

פורטוגל מעניקה אזרחות רק לצאצאי מגורשי ספרד שעומדים בקריטריונים הבאים:

-בגירים (מעל גיל 18).

-ללא עבר פלילי ומחזיקים בתעודת יושר ממשטרת ישראל.

-מחזיקים במסמכים חתומים ובאישור אחת הקהילות היהודיות.

ממשלת פורטוגל נתנה את האחריות לקבוע מי זכאי לאזרחות פורטוגלית ומי לא לקהילות היהודיות שחיות בשטחה: ליסבון ופורטו. אותן הקהילות מקבלות מסמכים של יהודים בלי הפסקה וצריכות לחתום עליהן. החתימה של אחת הקהילות היהודיות מהווה אסמכתא שמגיש הבקשה אכן הצליח להוכיח קשר רב דורי ומשתייך לאותה קהילה.

 

איך מוציאים אזרחות פורטוגלית?

 

חשוב לציין שמדובר בהליך בירוקרטי שמצריך התקשרות עם גורמים מוסמכים בפורטוגל והמון מסמכים, והוא אורך כשנה וחצי.

ממשלת פורטוגל בוחנת לעומק כל בקשה ומתייחסת לכל אדם כאל ישות משפטית נפרדת (גם במקרים שבהם בני משפחה מגישים בקשה ביחד).

יש להתייחס לתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי לפי כמה שלבים:

ההערכה היא שרוב הזכאים מגיעים מיוון, תורכיה, לוב, תוניס, מרוקו, תימן, הולנד ועוד. כדי לקבל קצת מושג תוכלו אפילו לחפש את שם המשפחה שלכם במאגר שמות המשפחה. ככה או ככה, השלב הראשון תמיד יהיה בדיקת זכאות ללא עלות במשרד עורכי דין.

מיד לאחר שנמצאתם זכאים, יהיה עליכם להפיק מסמכים שיוכיחו את הזיקה שלכם לצאצאי מגורשי פורטוגל. מדובר בתעודות נישואים, תעודות לידה, אילן יוחסין, וכל מסמך שיעזור לכם לקבל את החתימה של אחת הקהילות היהודיות. המסמכים יתורגמו לפורטוגזית לפני שישלחו לפורטוגל.

במידה ואחת הקהילות היהודיות בפורטו או ליסבון חתמו על המסמכים שלכם, קיבלתם את האסמכתא הראשונית. אבל התהליך לא נגמר. אמנם הקהילות היהודיות אחראיות על קביעת הזכאות, אך רק ממשלת פורטוגל רשאית להעניק למגיש הבקשה אישור רשמי.

במצב כזה, יהיה עליכם לבנות תיק משפטי ולהגיש בקשה רשמית לממשלת פורטוגל. לאחר שהבקשה שלכם תיבחן לעומק תקבלו תשובה.

 

כמה דברים שחשוב שתדעו:

ממשלת פורטוגל כל הזמן דנה באפשרות להקשיח את התנאים. כרגע התנאים מאוד מקלים ולכן רצוי לפעול כמה שיותר מהר. אין לדעת איך ממשלת פורטוגל תפעל בהמשך, יכול להיות שהיא אפילו תסגור את האפשרות להגיש בקשות חדשות.

מומלץ לבצע את התהליך עם אנשי מקצוע מנוסים!

כאן משרד עורכי דין תותי אשבל, נעים מאוד!

מאז שטירוף הדרכונים הפורטוגליים התחיל, עזרנו לאלפי ישראלים לקבל את האזרחות הנחשקת. אין סיבה שלא נוכל לעשות את זה גם בשבילכם, אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בתהליך.

פנו אלינו עוד היום כדי לקבל בדיקת זכאות חינמית!