מה הקשר בין שם המשפחה שלכם לקבלת דרכון פורטוגלי?

לא כולנו מכירים היטב את המקור לשם המשפחה שלנו. כדאי לדעת ששם המשפחה עשוי ללמד במקרים מסוימים על המקצוע של אבות המשפחה או על מקום המוצא של המשפחה. ומכיוון ששמות המשפחה יכולים לספק אינדיקציה משמעותית על המשפחה שלנו ועל המוצא שלנו, הם יכולים לעיתים לסייע לנו לקבל דרכון נוסף. בשורות הבאות נסביר על הקשר בין שם המשפחה שלכם לקבלת דרכון אירופאי פורטוגלי ואיך אפשר לבדוק לגבי דרכון פורטוגלי רשימת שמות משפחה, לפני שמתקדמים לצעד הבא.

שלב ראשון – חקרו על שם המשפחה שלכם

כדי לקבל דרכון ואזרחות פורטוגלית, צריך להתקדם בשלבים. לפני שממשיכים אל דרכון פורטוגלי שלבים הבאים, הבה נבין את השלב הראשון, לחקור על משמעות שם המשפחה שלכם. אחד הגורמים שהוסמכו לסייע בקבלת אזרחות פורטוגלית ליהודים הוא קהילת יהודי פורטוגל. קהילה זו הוסמכה להעניק אישור לכך שאדם פלוני או אלמוני או אישה פלונית או אלמונית (ממוצא יהודי), שייכים לקהילת יהודי פורטוגל מתקופת הגירוש. אמנם הגירוש הונהג לפני כ-500 שנה, אבל פורטוגל כיום מעניקה לצאצאי המגורשים אזרחות בתנאים מקלים. אם שם המשפחה שלכם הינו כזה שמאפיין את קהילת יהודי פורטוגל, יש לכם סיכוי גבוה לעבור את התהליך ולסיים אותו עם דרכון נוסף, ועם אזרחות נוספת.

איך לומדים על שם המשפחה שלי

אחרי שהבנו למה אזרחות פורטוגלית שמות משפחה זה דבר שהולך ביחד, קבלו כמה רעיונות ללמוד יותר על שם המשפחה שלכם. קודם כל, תוכלו לשאול קרובים מבוגרים, האם הם יודעים על משמעות השם ועל מקור השם. מלבד זאת, די פשוט לבדוק את הדברים ברשת. ניתן לבדוק באתר על שם המשפחה ולמצוא אודותיו עובדות חשובות וגם מעניינות. אם שם המשפחה שלכם נמצא ברשימה אמינה שמרכזת את המשפחות של יוצאי פורטוגל, זה אומר שיש לכם סיכוי טוב להמשיך ולבסס את הקשר שלכם על פורטוגל. מי שיבסס את הקשר הזה, על ידי הגשת תיק מפורט של בקשה לאזרחות, יוכל לקבל אזרחות, דרכון מקומי ואפילו אזרחות אירופאית.

מדוע לפנות לעורך דין

על מנת להתקדם ולעבור את כל השלבים עד הוצאת דרכון פורטוגלי, תצטרכו למלא את דרישות החוק הנוכחי. שימו לב שעדכוני חקיקה ותקנות התבצעו לאחרונה, כך שעורך דין הבקיא בכך יוכל ללוות אתכם בצורה נאותה. לא מספיק לגשת לעורך דין שמטפל באזרחויות זרות. חשוב לפנות למי שהצליח להשיג דרכונים פורטוגליים לישראלים, על פי עדכוני החקיקה האחרונים ביותר. עורך דין יטפל בהגשת הבקשה לרשויות הנכונות, ידאג שכל המסמכים הנדרשים יוגשו כחוק, שיהיו תרגומים נוטריונים כמו שצריך, שיתקבל מספר מעקב מקוון לבדיקת התקדמות הבקשה ועוד. אגב, עורך דין מנוסה יוכל על פי שם המשפחה שלכם לומר עד כמה הסיכוי שלכם לעבור את התהליך הזה, אכן גדול. הוא ליווה ישראלים רבים, בעלי כל מיני שמות משפחה ולפי הצורך ניתן לחזק את הבקשה על ידי בניית עץ גניאולוגי, היסטוריה משפחתית ומסמכים רבים נוספים.

לסיום, כמה דברים על הרעיון של קבלת דרכון פורטוגלי כיום:

  1. מדובר בדרכון נוסף, שלא מחייב לוותר על אזרחות ישראלית.
  2. מי שיקבל את האזרחות, ייחשב לאזרח פורטוגל לכל חייו. כלומר גם אם תנאי האזרחות בעתיד יוקשחו, האזרחות לא מתבטלת.
  3. על סמך האזרחות ניתן לקבל אזרחות אירופית.
  4. לא חייבים להתגורר בפורטוגל, ניתן להתגורר, לעבוד, ללמוד או לטייל ביבשת אירופה, ללא הגבלה.
  5. דרכון נוסף משאיר את כל האופציות פתוחות, בשבילכם או בשביל הילדים שלכם (כיום או בעתיד).