מי זכאי לאזרחות רומנית

רומניה, מדינה בעלת תרבות והיסטוריה מעניינים. היא הייתה יעד תיירותי נחשק לאורך שנים. אבל בעת האחרונה היא גם תופסת מקום של כבוד באיחוד האירופי. זו גם הסיבה לכך שהרבה ישראלים שואלים מי זכאי לאזרחות רומנית. מאז הצטרפותה לאיחוד האירופי בשנת 2007, פתחה המדינה חלון הזדמנויות לאזרחיה, לרבות מתאזרחים חדשים, שיכולים להשתלב היטב באיחוד האירופי. יש כמובן יתרון ברור לישראלים בעלי שורשים רומניים מצד ההורים. עבור ישראלים רבים קבלת אזרחות רומנית היא סוג של חיבור לשורשים משפחתיים לצד השגת היתרונות הרבים של קבלת חותמת רשמית, להיותם חלק מהאיחוד האירופי.

קריטריונים לזכאות לאזרחות רומנית

מספר לא מבוטל של ישראלים הם ממוצא רומני, מה שהופך אותם למועמדים מובילים לקבלת אזרחות רומנית וגם דרכון אירופאי. הזכאות תופסת לגבי מי שהוריהם היו אזרחי רומניה, וזה נוגע במיוחד למשפחות יהודיות שגורשו או נמלטו לישראל בתקופה של מלחמת העולם השנייה ובתקופת השואה. האופי של חוקי האזרחות הרומנים מאפשר לצאצאים אפילו במשך מספר דורות לתבוע זכות זו, מה שעשוי להועיל לקבוצה לא קטנה של אזרחים בארץ. אגב, החוק הרלוונטי שנוגע לכך הוא מורכב למדי ועודכן לא מעט לאורך השנים. מדובר בחוק האזרחות הרומני מראשית שנות התשעים והוא ידוע גם כחוק מספר 21.

יתרונות החזקת דרכון רומני

קבלת דרכון היא אומנם הליך פורמלי חוקי, אבל יש לכך המון משמעויות בעולם הממשי. בעיקר מדובר ביתרונות התופסים לגבי אזרחים של האיחוד האירופי.

דרכונים אירופיים פופולריים נוספים בעיני הישראלים כיום

עבור רבים בישראל אזרחויות נוספות נמצאות בהישג יד. במיוחד אפשר להזכיר דרכון גרמני אבל יש גם אחרים. למשל אזרחות אוסטרית עומדת על הפרק. הסיבה לכך היא שגם הן מדינות באיחוד ויש בהן חוקים שמאפשרים ליהודים לקבל אזרחות שאבדה בשל נסיבות היסטוריות. דרכונים אלה, כמו זה הרומני, טומנים בחובם יתרונות דומים של אזרחות באיחוד האירופי, כפי שציינו קודם לכן. זה המקום לציין כי הרצון בדרכון שני בקרב הישראלים מתודלק על ידי היתרונות שהוא מביא בעולם קטן, גלובלי ומפותח. אזרחות כפולה משמשת כרשת ביטחון, המעניקה גישה לשווקים בינלאומיים, מגוון רחב יותר של הזדמנויות עבודה ותחושת שייכות גלובלית.

תפקידו על עורך הדין בתהליך קבלת האזרחות

הדרך לאזרחות רומנית יכולה להיות מורכבת. יש צורך בהליך בירוקרטי ומשפטי מורכב, צריך להציג מסמכים וראיות רלוונטיות. בנקודה זו נכנסים לתמונה עורכי הדין. משרד תותי אשבל בקיא בחוקי האזרחות הרומניים. הם יכולים לטפל עבורכם במיומנות בתהליך הגשת הבקשה, להבטיח עמידה בכל הדרישות החוקיות כך שקל יותר לדלג מעל מכשולים שקשה לעבור מעליהם ללא הידע המתאים. הליווי המקצועי והאנושי וכמובן המשפטי, יסייע לכם בדרך לדרכון. מוזמנים ליצור קשר עם המשרד לקבלת מידע נוסף. בהצלחה.