עלות הוצאת אזרחות אירופאית

בשנתיים האחרונות ממשלת פורטוגל מאפשרת לצאצאי מגורשי פורטוגל להגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי. אלפי ישראלים כבר הגישו בקשה ונמצאים בעיצומו של ההליך, והמגמה נמצאת בעלייה עם כל שנה שעוברת.

אם גם אתם זכאים, כדאי שתמהרו להתחיל בתהליך, כל עוד תנאי הסף לא נוקשים מדי והאופציה עדין אפשרית. עדין לא יצאו תקנות חדשות, ולא ברור מתי אבל בגלל ריבוי הבקשות והאישורים ברור שממשלת פורטוגל תפעל למען הקשחת התנאים בעתיד, ואפילו תסגור האפשרות.

גם ממשלת ספרד אפשרה בזמנו הוצאת אזרחות ספרדית, אבל סגרה את חלון ההזדמנויות בשנת 2015, ובכל מקרה דרשה ממגישי הבקשה לעבור מבחני שפה והיסטוריה.

חושבים שאתם זכאים לדרכון? שוקלים להוציא אבל לא יודעים כמה זה עולה? המאמר הזה מוקדש לכם.

כמה עולה להוציא אזרחות אירופאית?

בין אם זו אזרחות פולנית, רומנית, איטלקית או פורטוגלית, הוצאת אזרחות אירופאית תעלה לכם כסף. כמובן שהמחירים משתנים בין דרכון לדרכון (בהתאם לאגרות, תרגום מסמכים, שירותי עורך דין וכו'), אבל ניתן לתחום את סכום המחירים.

כשמביאים בחשבון את כל העלויות הנדרשות, ותוך שקלול כל הנתונים הרלוונטיים, הוצאת אזרחות אירופאית זרה אמורה לעלות בין 7,500-20,000 שקל לבן אדם. מקרים שבהם כל בני המשפחה מחליטים להגיש בקשה ביחד, יכולים להוזיל את העלויות.

נשמע כמו הוצאה גדולה, אנחנו יודעים. אבל העניין הוא שכשמסתכלים על התמונה הרחבה, וביחס לערך והיתרונות שדרכון אירופאי באים איתם, הסכום הופך לשולי. מדובר בהוצאה חד פעמית על הטבות שהולכות איתכם כל החיים.

היתרונות של הדרכון הפורטוגלי

תעסוקה- הדרכון הפורטוגלי יקנה לכם את האפשרות לעבוד ברחבי אירופה בלי צורך בוויזה ולזמן בלתי מוגבל, תוך שתהנו מהתנאים הסוציאליים המלאים שהמדינה מעניקה לאזרחים עובדים.

לימודים- תוכלו ללמוד באוניברסיטאות מובילות באירופה שמציעות לימודים גבוהים עם תנאי קבלה נוחים. ולא רק זה, המדינה מסבסדת את הלימודים בצורה חלקית או מלאה.

כניסה לארצות הברית- בתור אזרחי ישראל תצטרכו להוציא ויזה כדי לטוס לאמריקה (ולא בטוח שתקבלו אותה). עם אזרחות פורטוגלית תהיו זכאים להיכנס לארצות הברית בלי צורך באשרה למטרות תיירות או עסקים. ואם תרצו לעבוד בארצות הברית? תוכלו לקבל ויזת עבודה בקלות.

עסקים- תוכלו לקנות נכסים בפורטוגל ובאירופה בלי שתצטרכו להקים חברה, ותקבלו גם הטבות מס. ואם בכל זאת תרצו להקים חברה באחת ממדינות אירופה, תהיו זכאים לזכויות שוות כמו כל אזרח אירופאי.

עובר במשפחה-  ילד שנולד להורה עם אזרחות פורטוגלית אוטומטית זכאי לקבל אזרחות גם. וזה אומר שכל הדורות שיבואו אחריכם יהנו מהצעד החכם שעשיתם היום.

איך מוציאים אזרחות פורטוגלית?

אנחנו שמחים שהבנתם שסכום הכסף שתוציאו על הדרכון שולי לעומת היתרונות הרבים שלו. התהליך הולך ככה: אנחנו מוצאים ביחד את המסמכים שמוכיחים את הזכאות שלכם לאזרחות פורטוגלית ומגישים אותם לקהילות היהודיות בליסבון ופורטו. אחרי שהקהילות יחתמו על המסמכים שלכם, נוכל להגיש את הבקשה הרשמית לממשלת פורטוגל. כשממשלת פורטוגל תסיים לדון בפרטי הבקשה שלכם היא תיתן תשובה סופית. אם הבקשה שלכם תאושר, תצטרכו לעשות כמה סידורים קטנים בשגרירות ואחריהם תקבלו תעודת זהות ודרכון פורטוגליים.

חשוב לנו לציין שוב, דרכון פורטוגלי הוא דרכון אירופאי לכל דבר ועניין, ומי שמחזיק בו זכאי לכל הזכויות שמגיעות לאזרח אירופאי. אל תפספסו את ההזדמנות שלכם, צרו איתנו קשר עוד היום ותקבלו מאיתנו בדיקת זכאות בחינם.

משרד עו"ד תותי-אשבל עזר עד היום לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית, נשמח לעזור גם לכם!