חוק האזרחות למגורשי ספרד הוארך

אם גם אתם הייתם בטוחים שלא תוכלו להוציא דרכון אירופאי ספרדי וזאת משום שאיחרתם את המועד ותוקפו של חוק האזרחות למגורשי ספרד פג, בוודאי תשמחו לקרוא שחוק האזרחות למגורשי ספרד הוארך.

הארכת החוק – מדוע ולמתי

עד לחודש מרץ של שנת 2018, החודש בו הוארך חוק האזרחות למגורשי ספרד, יותר מששת אלפים יהודים קיבלו זכאות לאזרחות ספרדית בהתאם לחוק האזרחות. בתחילת מרץ 2018 החוק הוארך לאוקטובר 2019 וזאת על ידי ממשלת ספרד. הסיבה להארכה הייתה לאפשר לכמה שיותר מועמדים לקבל אזרחות ספרדית.

זכויות יוצרים לדרכון פורטוגלי

מי זכאי לאזרחות ספרדית?

זאת התשובה לשאלה איך להוציא דרכון ספרדי – כל מי שהוא צאצא לספרדים שנמלטו למדינות טורקיה, בולגריה, מרוקו, אלג'יריה, תוניס, סוריה, לבנון ויוון יכול להגיש בקשה לאזרחות ספרדית ובהמשך גם דרכון ספרדי. במקרים מסוימים ניתן להסדיר אזרחות ספרדית גם למדינות אחרות אליהן הגיעו מגורשי ספרד, כאשר כל מקרה נבחן לגופו. היתרון של אזרחות ספרדית למגורשי ספרד וצאצאיהם הוא שאפשר להשיגה בלי לוותר על אזרחות קיימת ובלי להתחייב לתנאי התושבות בספרד.

חקיקה ספרדית

אזרחות ספרדית ופורטוגלית

הליך הסדרת האזרחות הספרדית יכול להיעשות על ידי אנשים בגילאים 18 ועד 70, אך חשוב לקחת בחשבון שאלו יהיו חייבים להוכיח את בקיאותם בשפה הספרדית, ההיסטוריה של המדינה והחוקה של המדינה. לעומת זאת, מבוגרים מעל לגיל 70 וצעירים מתחת לגיל 18 אינם חייבים לעמוד בתנאי סף אלו ולכן הליך הסדרת האזרחות הספרדית פשוט יותר לאלו.

דרכונים של האיחוד האירופאי

אזרחות ספרדית מחייבת לעמוד בשני התנאים הבסיסיים הבאים:

 

לסיום, אם לא משנה לכם באם אתם מקבלים אזרחות פורטוגלית למגורשי ספרד או אזרחות ספרדית, שכן המטרה העיקרית שלכם היא קבלת דרכון אירופאי, בוודאי תשמחו לקרוא שעומדות בפניכם שתי אפשרויות: אזרחות ספרדית ופורטוגלית, כאשר הליך הסדרת האזרחות הפורטוגלית (הוצאת דרכון פורטוגלי אירופאי) נחשב לקל יותר עבור אותם צאצאי מגורשי ספרד וזאת משום שהוא אינו מחייב בידיעת השפה הפורטוגזית בשביל לקבל דרכון פורטוגלי, החוק אינו מוגבל בזמן וכל שצריך הוא להוכיח הוא שאין לכם עבר פלילי. בהצלחה!