מדוע כולם פתאום מדברים על אזרחות ספרדית

אם שמתם לב שהרבה אנשים מסביבכם פתאום מדברים על אזרחות ספרדית, זו לא טעות. זה ממש לא נושא לשיחה רק עבור חובבי הספורט, שמועדוני ספורט כמו ברצלונה אהובים עליהם במיוחד. זו גם לא שיחת מסדרון שמתאימה רק לחובבי טלנובלות. אם מעניין אתכם לדעת מדוב כולם מדברים על הנושא הזה ולמה הוא יכול להיות חשוב גם בשבילכם, יש לנו את התובנות שיעשו סדר בדברים.

אזרחות ספרדית והעוול ההיסטורי

לפני מספר שנים הודיעה ממשלת ספרד כי מבחינתה, יהודים מקבלים עדיפות לצורך קבלת אזרחות ספרדית. העדיפות הזאת לא חלה באופן אוטומטי עבור כי מי שדם יהודי זורם בעורקיו. העדיפות הזאת, שמאפשרת למשל לקבל דרכון ספרדי ליוצאי מרוקו מבוססת על המציאות ההיסטורית של ספרד. לפני כ-500 שנה ביצעו הספרדים עוול היסטורי. הם החליטו מסיבות נלוזות לגרש את יהודי הממלכה באופן גורף. השלטונות הספרדיים הבינו ברבות השנים שזה לא היה רק צעד לא מוסרי אלא גם צעד שפגע בספרד כולה. תרומת היהודים למדינה הייתה אדירה. וכעת רוצים בספרד לקבל את היהודים בחזרה.

אזרחות ספרדית והשעון המתקתק

כדאי לציין כי לא רק יוצאי מרוקו יכולים לקבל את האזרחות שמעניקים בספרד ליהודים. מדובר למעשה על אזרחות ספרדית ליוצאי טורקיה, יוצאי יוון והבלקן ובעצם כל מקום שאליו נאלצו להגיע אותם מגורשי ספרד. אם בעבר, המשפחה שלכם הייתה חלק מהגירוש, אתם יכולים לקבל אזרחות, לפי הליך שאותו נפרט בעוד כמה שורות. רק מה שחשוב לומר הוא שאין זה תהליך שיהיה פתוח לנצח. בשלב זה, את האזרחות עדיין ניתן לקבל אך יתכן מאוד שבעוד תקופה לא ארוכה ייסגר חלון ההזדמנויות. כך יקרה אם לא יחליטו בספרד להאריך לתקופה נוספת את האפשרות לקבל אזרחות ודרכון לצאצאי המגורשים.

מדוע רוצים את הדרכון הספרדי

כאשר מקבלים אזרחות ספרדית מקבלים למעשה מגוון רחב של זכויות. ואלה לא רק זכויות שמגיעות לאזרחי ספרד ולמי שנושא בכיסו דרכון ספרדי. אלה זכויות אשר מגיעות לכל מי שלמעשה שייך למועדון של תושבי אירופה. אחרי ככלות הכל, ספרד היום היא בשר מבשרו של האיחוד האירופי המשותף. לכן, מי שהינו אזרח המדינה יכול לא רק להתגורר בספרד. אפשר באופן מיידי להתיישב גם במדינות אחרות באיחוד. מדובר על עשרות מדינות שלמעשה פתוחות בפני כל אזרחי היבשת.

אזרח אירופאי יכול בקלות לרכוש בית ולהתגורר באירופה. אזרח אירופי יכול ללמוד או לעבוד באירופה, בספרד או במדינה אחרת, ללא שום מגבלה. לאנשי עסקים, אזרחות שכזאת מאפשר התמודדות במכרזים ממשלתיים שונים והרבה יותר קל להשתלב במגזר העסקי. כאזרחים אירופאים, אפשר לקנות שטח אדמה, אפשר לקדם עסקים, אפשר לבקש הלוואות ומשכנתאות מבנקים אירופאים. חשוב לציין כי האזרחות מתאימה גם לצעירים שרוצים ללמוד באירופה, ולא רק לבעלי משפחות. כמו כן, האזרחות מביאה עימה גם זכויות סוציאליות של אזרחים לכל דבר.

איך לקבל את האזרחות

כדי לקבל אזרחות ספרדית או אזרחות פורטוגלית יש לפנות לעורך דין אשר מכיר את ההליך ואשר מלווה אתכם לאורך הדרך. גם במילוי הטפסים וגם בשליחת הוכחות להיסטוריה המשפחתית. עורכי דין המטפלים בכך מספרים כי התהליך עשוי לקחת שנה או שנתיים, ולכן לא כדאי להתעכב. בנוסף, מבקשי האזרחות צריכים להיות בעלי ידע בספרדית ולכן, ניתן להירשם לקורס או לקחת שיעורים פרטיים בספרדית. לא חייבים לדעת את השפה ברמת שפת אם אך חשוב גם להכיר את החוקה והחוק הספרדי. עורך הדין יסייע לכם גם בהעברת המסמכים לגורמים המתאימים שידונו בבקשה כראוי וכן בניהול הקשר מול השלטונות בספרד.