מהו התהליך להוצאת דרכון ספרדי?

רוצים לדעת איך מוציאים דרכון ספרדי? הנה מאמר שאתם חייבים לקרוא!

בשנת 2014 ממשלת ספרד העבירה תיקון חוק חשוב. התיקון מאפשר ליהודים שנחשבים לצאצאי מגורשי ספרד לקבל אזרחות ספרדית. החוק נכנס לתוקף כדי לפצות על עוולות ההיסטוריה שנגרמו ליהודים בשנת 1492. ואתם יכולים לנצל את זה כדי לקבל דרכון ספרדי.

במאמר הזה נדבר על שלבי התהליך, על כל היתרונות והחסרונות שלו, ועל האלטרנטיבה הכי נחשקת בקרב ישראלים רבים.

 

השלבים שכרוכים בהוצאת דרכון ספרדי

 

עוד לפני שהחוק תוקן, היה עלול להיווצר הרושם שמדובר בהבטחת שווא מצד ממשלת ספרד ושאין בכוונתה באמת לנקוט בפעולה. אבל הדברים התגלגלו אחרת, וכיום ההערכה היא שכשלושה וחצי מיליון יהודים ברחבי העולם עומדים בקריטריונים וזכאים לקבל אזרחות ספרדית.

אותם זכאים יוכלו לבצע את כל ההליכים הדרושים לצורך קבלת הדרכון הנחשק. ובכל זאת, חשוב לציין שכיום, יש עוד אלטרנטיבה. גם ממשלת פורטוגל ביצעה תיקון לחוק ומאפשרת קבלת אזרחות פורטוגלית ליהודים שנחשבים לצאצאי מגורשי ספרד. והדבר פותח עוד אופציה לישראלים שמעוניינים להוציא דרכון אירופאי, אבל לא עומדים בתנאים הקשוחים שהציבה ממשלת ספרד.

ממשלת ספרד מעדכנת מעת לעת רשימות על מנת לקבוע מי זכאי להגיש בקשה רשמית, זה בגדול התנאי הבסיסי להגשת הבקשה. על המתעניינים באזרחות ספרדית לבדוק האם שם המשפחה שלהם מופיע ברשימה לפני תחילת התהליך.

 

מן הסתם, התהליך לא מתבצע באופן יזום או אוטומטי על ידי ממשלת ספרד. אדם שרוצה לקבל אזרחות ספרדית יצטרך להגיש בקשה רשמית ולעמוד בכל התנאים והקריטריונים. ככה עובד ההליך:

-חיפוש שם המשפחה ברשימות שממשלת ספרד מעדכנת.

-הפקת מסמכים שמוכיחים קשר דורי רציף למגורשי ספרד בשנת 1492 (תעודות לידה, תעודות נישואים, אילן יוחסין ועוד). תרגום המסמכים ושליחתם לרשויות.

-מבחן בסיסי בספרדית, זיקה למסורת והיסטוריית העם.

-בניית תיק משפטי מנצח והגשת בקשת אזרחות רשמית לממשלת ספרד.

במהלך כל השלבים רצוי שילווה אתכם משרד עורכי דין מקצועי. איש מקצוע יוכל להפיק עבורכם את כל המסמכים הרלוונטיים ויקיים מגעים עם הגורמים הפורמליים השונים בספרד.

 

מהם היתרונות והחסרונות של התהליך?

 

כמו בכל תהליך בירוקרטי, גם תהליך הוצאת אזרחות ספרדית לוקח זמן, ויש לו יתרונות וחסרונות.

היתרון הגדול: קבלת אזרחות ספרדית לא דורשת ויתור על האזרחות הישראלית. צאצא למגורשי ספרד שקיבל אישור רשמי ממשלת ספרד ומחזיק באזרחות ספרדית יהיה רשאי להחזיק בדרכון ספרדי ודרכון ישראלי בו זמנית.

החיסרון הגדול: ממשלת ספרד בוחנת בקפדנות כל בקשה ודורשת מכל מגיש לעבור מבחן שפה, היסטוריה ותרבות. הדבר מקשה על התהליך והתוצאה היא שרוב הבקשות החדשות נשללות.

רוצים בכל זאת להוציא אזרחות ספרדית? הגעתם למקום הנכון!

הוצאת דרכון ספרדי מתחילה בבדיקת זכאות פשוטה ללא עלות. פנו למשרד עורכי דין תותי אשבל עוד היום כדי לקבל תשובה ודאית.

 

האלטרנטיבה שעומדת בפניכם

 

לא יודעים ספרדית? מגיעים ממרוקו, יוון, לוב, אלג'יר, תימן? חושבים שאתם זכאים לדרכון ספרדי אבל חוששים שאתם לא עומדים בכל הקריטריונים הנוקשים?

זה בסדר, אתם לא חייבים לוותר על הדרכון האירופאי. יש עוד משהו שאתם יכולים לעשות.

כמו שציינו למעלה, גם ממשלת פורטוגל מאפשרת לצאצאי מגורשי ספרד להוציא דרכון פורטוגלי. למה? כי ההערכה היא שלפחות 70% ממגורשי ספרד הגיעו לפורטוגל וגורשו גם משם כעבור 5 שנים בלבד.

בשנתיים האחרונות למעלה מ-40 אלף ישראלים כבר קיבלו דרכון פורטוגלי!

אז אחרי שגיליתם שיש לכם מה לעשות בנידון, דעו שכדאי לכם למהר. כמו ממשלת ספרד, סביר להניח שממשלת פורטוגל תקשיח את התנאים בקרוב מאוד.

 

תנאי הסף להוצאת דרכון פורטוגלי כיום הם:

-על מגיש הבקשה להיות מעל גיל 18.
-על מגיש הבקשה להחזיק בתעודת יושר ממשטרת ישראל.
-על מגיש הבקשה לקבל את האסמכתא של אחת הקהילות היהודיות בפורטוגל.

אין צורך שתדעו לדבר פורטוגזית ואין צורך שתגורו בפורטוגל לתקופת מבחן. אבל כל זה עוד עלול להשתנות בקרוב. אל תפספסו את ההזדמנות להוציא דרכון אירופאי!