מה דרכון פורטוגלי נותן לעומת דרכונים אחרים?

בשנים האחרונות, ממשלת פורטוגל מאפשרת ליהודים ברחבי העולם (כולל ישראל) לקבל דרכון פורטוגלי. הדעה הרווחת והשגויה: אזרחות פורטוגלית ניתנת למחזיקי שמות משפחה של מגורשי ספרד. אבל האמת היא שלא רק שם המשפחה משחק תפקיד מרכזי בהחלטה. יש עוד כמה תנאים שתצטרכו לעמוד בהם.

כולם יודעים שהיתרונות של הנפקת דרכון פורטוגלי הם רבים. בין היתר, ניתן להשתמש בו כדי לעבור בין מדינות אירופאיות ללא הגבלה או צורך באשרות. כמו כן, עם אזרחות אירופאית שכזו, אתם יכולים גם לחיות, גם ללמוד וגם לעבוד בכל מדינה שנחשבת כחלק מהאיחוד.

אם תעמדו בכל הקריטריונים של הוצאת דרכון פורטוגלי, תגלו שדרכון אירופאי הוא כבר לא בגדר חלום רחוק. ואנחנו לא בהכרח אומרים שהתהליך עד כדי כך פשוט או קצר, אבל בסופו של דבר הוא שווה את המאמץ.

תהיה לכם גישה לחינוך מסובסד ברחבי אוניברסיטאות נחשבות באירופה, כמו גם זכויות הצבעה, הטבות מס אם אתם עצמאיים, אפשרות לעבוד או לטייל ללא הגבלה וכו'.

וזה עוד על קצה המזלג, לפני שהתחלנו להעמיק. אז הנה מדריך עם כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא, המשיכו לקרוא.

 

היתרון העיקרי של דרכון פורטוגלי לישראלים

אחד היתרונות העיקריים בדרכון פורטוגלי הוא, שהוא זמין עבור אנשים רבים בישראל (ההערכה היא שלפחות 50 אחוזים מהאוכלוסייה זכאים).

לקבלת דרכון פורטוגלי יש שלבים שעליכם לעבור. כדאי שתדעו מעכשיו שהתהליך עלול לקחת גם שנתיים ודורש התעסקות עם מסמכים רשמיים, הוכחות, וקיום מגעים עם גורמים מוסמכים מעבר לים.

אם המשפחה שלכם הגיעה ממרוקו, טוניס, לוב, טורקיה, תימן, יוון, הולנד, מצרים וכו' סיכוי גדול שאתם זכאים (מומלץ למצוא את הרשימה המלאה באתר).

אין ספק שהדרך הטובה ביותר להפיק את המירב מטיול בחו"ל היא להיות בעלים של דרכון אירופאי. אבל כמו שכבר הספקתם להבין, היתרונות שלו לא נשארים רק בגבולות של שדרוג חופשות.

לא רק שתוכלו להיכנס לכל מדינה בלי ויזה (כן, כולל לארה"ב!), שתהיו רשאים לעבוד ולטייל בלי הגבלה במדינות אירופאיות, או שתהיו זכאים ללימודים מסובסדים על ידי פורטוגל. כל אלה הם תוספת נחמדה. היתרון הגדול הוא שהדרכון הפורטוגלי נחשב לנכס שעובר מדור לדור. הילדים שלכם וגם בני הזוג (תחת תנאים מיוחדים) יהיו זכאים גם הם אוטומטית לאזרחות אירופאית. כמו כן, לא תצטרכו לוותר על האזרחות הישראלית שלכם, תוכלו להחזיק באזרחות כפולה.

ואם באמת נהיה כנים, דרכון אירופאי הוא סוג של אמצעי ביטחון, בטח במדינה כמו שלנו.

 

היכולת להגיע כמעט לכל נקודה על הגלובוס

העולם שלנו הופך להיות יותר מקושר, ובדיוק בגלל זה חשוב להחזיק בדרכון שיאפשר לכם לנוע בין מדינות בחופשיות. בצורה הזו תוכלו לממש כל חלום שעולה על רוחכם, בין אם מדובר בנסיעות עסקים בינלאומיות, קיום קשר רומנטי עם פרטנר מעבר לים וכו'.

דרכון מסוג כזה יכול לפתוח בפניכם כל כך הרבה הזדמנויות שפשוט חבל לפספס!

השתכנעתם? רוצים להוציא דרכון פורטוגלי? אולי כדאי לכם להתחיל כאן: "דרכון פורטוגלי רשימת שמות משפחה". אם תוכלו למצוא את השם שלכם, זה יהיה סימן טוב.

השלב השני יהיה לפנות לסיוע של משרד עורכי דין מקצועי בתחום. אמנם השירות של חברות צד שלישי יעלה לכם כמה שקלים, אבל אין ספק שזה שווה את זה. בסופו של דבר תהליך כזה הוא בירוקרטי ודורש התערבות של איש מקצוע.

עורך דין מוסמך יוכל לבצע עבורכם בדיקת זכאות אמינה, להפיק ולתרגם את כל המסמכים הדרושים שתומכים בטענה, ולשלוח אותם אל אחת הקהילות היהודיות בפורטוגל לצורך אישור.

לאחר מכן, הוא יוכל לבנות עבורכם תיק משפטי שאי אפשר לסרב לו. כמו כן, לאורך כל התהליך הוא יקיים מגעים עם הגורמים המוסמכים בפורטוגל.

 

התהליך לא קצר אבל הסבלנות בסוף משתלמת

לא משנה מה המטרה שבגללה אתם רוצים להוציא דרכון פורטוגלי, תדעו שבסוף התהליך תקבלו את התמורה המגיעה לכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לפנות לחברה מקצועית, לשמוח על כך שאתם משאירים את העבודה לאנשים שאתם יכולים לסמוך עליהם, ולחכות לתשובה החיובית.

ואם קיבלתם תשובה שלילית? תקבלו את כל הכסף שלכם בחזרה. נשמע כמו עסקה משתלמת, לא?

פנו עוד היום למשרד עורכי דין תותי אשבל.