דרכון אירופאי למגורשי ספרד – איך ניגשים לזה?

נהוג לומר שאנו חיים בעולם גלובלי, סוג של כפר קטן. ובכל זאת, בכל מקום נהוגים חוקים המציינים מיהו אזרח מקומי ומי לא. יש הבדל בין מי שמחזיק דרכון אמריקאי לבין מי שמחזיק דרכון מאירופה. אם אתם נצר למשפחה של מגורשי ספרד, אתם יכולים די בקלות להפוך את העולם לגלובלי עבורכם ועבור בני משפחתכם. נסביר כעת כיצד אפשר לקבל דרכון של מדינות כגון ספרד או פורטוגל וכן מה באמת הוא מקנה לכם (או לילדיכם, הנוכחים או העתידיים).

אין מוכיחים קשר היסטורי לספרד

קודם כל, נתחיל בזה שאם אתם משיגים דרכון ספרדי (או פורטוגלי) אפשר לומר שיש לכם ביד למעשה דרכון אירופאי. מאז נוסד האיחוד הגבולות שבין המדינות שחברות בו הפכו כמעט בלתי נראים. כלומר, במידה רבה דרכון שמקבלים מגורשי ספרד מקנה את כל אותן הזכויות שמקבלים כיום אזרחים מהולנד, גרמניה, צרפת וכן הלאה. וכעת, כמה דברים על הוכחת קשר היסטורי לספרד.

כדי לקבל אזרחות ספרדית למגורשי ספרד אתם לא חייבים להוכיח שליטה מלאה בשפה הספרדית. אתם גם לא חייבים לדעת את כל ההיסטוריה העשירה של ספרד המודרנית או ספרד ההיסטורית. מה שצריך לעשות זה להוכיח במידה משמעותית של הסתברות שגם אחד מאבות אבותיכם נאלץ לעזוב את ספרד בשל הגירוש. סימן מובהק לכך יהיה שם המשפחה שלכם. פורסמו עשרות רבות של שמות משפחה, על הטיותיהם השונות, אשר היו נפוצים מאוד בספרד ובפורטוגל. בעלי שמות אלה ככל הנראה היו שייכים לקהילת יהודי ספרד המפוארת. רפופורט, רוקח, חקון, חביב, יפה, שוקרון, כל אלה מהווים דוגמאות לשמות מקובלים. יש כמובן עוד רבים אחרים.

חפשו תעודות וממסמכים

מלבד אסמכתא על שם המשפחה שלכם, יש עוד תשובות לשאלה איך להוציא דרכון ספרדי. תוכלו לחפש מסמכים שונים שעליהם מצוין שם המשפחה או שבהם מתואר אירוע כמו לידה, חתונה. אפילו אם יש למשפחה שלכם ספרים עתיקים, כתובים לדינו, כדאי לציין זו בבקשה לאזרחות. חפשו או בקשו מההורים או הסבים לחפש תעודות לידה, תעודות עליה, כל מסמך ישן שכדאי לברר את מהותו. בנוסף לכך, יש חברות המטפלות בקבלת אזרחות ספרדית ואשר מעסיקות מומחים לבניית עצי משפחה. מומחים גניאולוגיים כאלה יכולים לספק חוות דעת או תיאור משפחתי היסטורי רב ערך לעניין זה.

מדוע כדאי להחזיק ביד דרכון אירופי

דבר שכדאי מאוד להדגיש זה שלא חייבים בשום פנים ואופן לוותר על האזרחות הישראלית. כלומר, הוצאת אזרחות ספרדית מקנה מגוון רחב של יתרונות, ללא שום חיסרון. בין היתרונות שמקבל מי שמשיג את הדרכון האירופי:

עבודה וקריירה – דרכון של אחת ממדינות האיחוד מאפשר השתלבות מהירה בשוק העבודה בחו"ל. אזרח אירופי מורשה לעבוד בכל מדינה ממדינות האיחוד בלי שצריך להוציא אישורים נוספים. כלומר הדרכון הוא מעין אישור עבודה נוסף על כך שמקנה אזרחות.

גבולות פתוחים – הדרכון מאפשר לנוע באופן חופשי, ולא רק בתוך גבולות של כל יבשת אירופה כמעט. בעזרת דרכון ספרדי או פורטוגלי ניתן להיכנס למדינות רבות נוספות ללא צורך בויזה.

לימודים מסובסדים – אזרחי אירופה יכולים להתקבל למגוון רחב של מוסדות ללימודים גבוהים. יש בנמצא מספר ניכר של מלגות ואף לימודים מסובסדים ברמה גבוהה. מי שרוצה קריירה בינלאומית באקדמיה או בעסקים, זה בהחלט יכול לעזור.

הזדמנויות עסקיות – דרכון מקומי תמיד מסייע בהשתלבות בעולם העסקי. ניתן להוביל מיזמים, להשתלב בעסקים, לבצע השקעות בצורה יותר פשוטה, קלה ונוחה.

חשיבה קדימה – דואגים לדור הבא, בעלי דרכון יכולים להוריש את האזרחות גם לילדים.