האם להוציא דרכון אירופאי זה דבר פשוט?

בפורומים באינטרנט ניתן למצוא דיון ער בשאלה, האם קל ופשוט להוציא דרכון אירופאי. מצד אחד, ישנם כאלה הטוענים שהם כבר הצליחו להוציא דרכון כזה, וזה ממש קלי קלות. מצד שני, יש כאלה שטוענים שהם מחכים לא מעט זמן לדרכון הזה, והם כבר לא בטוחים שהם יקבלו אותו (למרות שהגישו בקשה). בשורות הבאות נבקש להסביר אחת ולתמיד, האם מסובך להוציא את הדרכון האירופאי והאם יש כאלה שעבורכם התהליך הרבה יותר פושט.

דרכון אירופאי במהירות, יש דבר כזה?

אם תשאלו גורם מוסמך, שמטפל בקבלת אזרחויות זרות, כלומר דרכונים אירופאים, הוא בדרך כלל לא יתחייב על פרק זמן. אם מישהו מבטיח לכם שהוא יכול "לסדר" עבורכם או לילדיכם דרכון אירופאי בתוך כמה שבועות או אפילו בתוך שנה את הדרכון, כדאי להיזהר. עורכי דין שמטפלים באזרחויות זרות ואשר יודעים למשל כל מה שצריך לדעת על איך להוציא דרכון ספרדי, לעולם לא יבטיחו תהליך בזק. זאת, מפני שיש צורך בבירוקרטיה ומהלכים מול הרשויות באירופה. שנה, שנה וחצי או שנתיים, אפילו את זה לא ניתן לומר בביטחון. אם תשאלו כמה מאות ואפילו אלפי אנשים שכבר קיבלו בשנים האחרונות דרכונים מספרד או מפורטוגל, תגלו שבערך שנתיים זה פרק הזמן הממוצע שלוקח התהליך. זאת, במידה ולא מבצעים טעויות בדרך.

דרך איזו מדינה קל לקבל דרכון אירופאי

למדינות אירופה השונות יש כל מיני חוקים שנוגעים להוצאת דרכון ואזרחות. למשל, יש מדינות שיעניקו אזרחות בקלות, יחסית, למבקשי מקלט. יש מדינות שמעניקות אזרחות בקלות יחסית, עבור אנשים שנולדו במדינה להורים שאינם אזרחים. כשאנו אומרים בקלות, זה לא תמיד עניין של מה בכך. לפעמים יש צורך להתגורר באירופה כמה וכמה שנים תחת סטטוס של תושב ארעי לפני שמקבלים באמת אזרחות. ליהודים, בתנאים מסוימים, יש הקלות של ממש.

עבור יהודים שהם מצאצאי המגורשים של ספרד או של פורטוגל, ניתן לומר שיחסית קל לקבל אזרחות אירופאית. הסיבה לכך מאוד פשוטה: ממשלת ספרד וממשלת פורטוגל החליטו לפני כמה שנים להעניק אזרחות לצאצאי המגורשים. יהודים שהם מצאצאי המגורשים יוכלו לקבל אזרחות בלי לוותר על אזרחות קודמת, בלי שצריך להתגורר במדינה למשך פרק זמן מסוים. יש לציין כי בספרד, למשל, יש צורך לדעת ספרדית. את האזרחות מקבלים אך ורק בספרד. פורטוגל, נכון להיום, מעניקה אזרחות לזכאים, גם ללא צריך להגיע למדינה. אפשר אפילו קבל את הדרכון בקונסוליה.

דרכון אירופאי בליווי עורך דין

על דבר אחד כמעט כולם מסכימים. כדי לקבל דרכון פורטוגלי או אולי ספרדי, צריכים להיעזר במומחים. ולא מדובר בסתם חברה שמצהירה על עצמה בתור חברה להסדרת דרכונים זרים. הטוב ביותר זה להיעזר בעורכי דין אשר מתמצאים היטב בחקיקה המקובלת באירופה, בנושאי אזרחות. אלה עורכי דין אשר טיפלו בבקשות לדרכונים זרים לישראלים, בהצלחה מוכחת.

עורך הדין יכול לסייע בהשגת אישורים רצויים (למשל מקהילת יהודי ספרד). עורך הדין יוכל להעריך בהתאם למאפיינים שונים, האם יש או אין לכם סיכוי ניכר לקבל את האזרחות שאתם רוצים. יש לציין כי אף עורך דין ראוי לשמו לא יצהיר על פרק זמן מובטח לטיפול. אך מה שעורך דין כן יוכל לעשות זה למנוע טעויות שונות שמעכבות את הטיפול ומונעות גם מזכאים, לקבל את הדרכונים המיוחלים.

בהתאם למסמכים כמו תעודות לידה, תעודות עליה, רישומים משפחתיים, ספרים עתיקים, רישומי קהילה וכיוצא בזה, אפשר בהחלט להוציא דרכון נוסף, מעבר לישראלי. דרכון זר שיכול להועיל לעסקים, לצרכי לימודים או טיולים ועבודה.